Är det för stressigt att arbeta på sjukhus?

Mer
4 år 2 månader sedan #1233173 av Melody
Jag har inte jobbat på sjukhus, men varit där mkt när jag var personlig assistent. De jag träffade trivdes väldigt bra!
Annars är ett lugnare alt kanske ett vårdboende av ngt slag? Själv kmr jag vilja söka mig till ngt slags vårdboende...
Mer
4 år 2 månader sedan #1233175 av mrsearlgray

Vår skrev: Jag har inte jobbat på sjukhus, men varit där mkt när jag var personlig assistent. De jag träffade trivdes väldigt bra!
Annars är ett lugnare alt kanske ett vårdboende av ngt slag? Själv kmr jag vilja söka mig till ngt slags vårdboende...

har ringt runt till alla äldreboenden i stan, några ska jag skicka cv till och andra förde mig vidare till vikariepoolen.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1233177 av Melody
Jaha, vad bra! Jag skulle söka till sjukhus 50% , man vänjer sig fort. Dessutom finns mkt utvecklingsmöjligheter på sjukhus!
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1233186 av mrsearlgray
okej tack för rådet! sökte till alla annonser så får se hur det går! :D
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1233269 av Nissegossen

mrsearlgray skrev: finns flera annonser ute som söker undersköterskor till sjukhuset här i skövde, funderar på att söka men är orolig om det kommer vara för stressigt...
har ju arbetat på sjukhus förut när jag var frisk och då gick det bra men det var stressigt, är det ens värt att söka? tänkte jag ska försöka jobba 50% först och se hur det går... min sambo tyckte inte det var aktuellt att söka dit men jag vill.... vad tycker ni?

Du vill jobba50% men jobbade du 100% förut?, tänk då på din pension den lär snarare bli lägre om du jobbar nu på 50% än som förut 100%. Visserligen går de på livstidsinkomsten men jag vet inte hur det blir vid sjukskrivning. Ta hjälp av ditt facks försäkringsrådgivare för att bena ut detta. Han om någon eller hon bör vara experten att fråga.

Dessutom vid arbete och sjukskrivning kontakta alltid FK först och hör med dem om jobb innan du tar ett nytt arbete. Skulle du insjukna igen pekar de på att du kan jobba du får inga pengar, det är stenhårt vännen

Så det är bra att du vill arbeta men gör på rätt sätt, annars kan det stå dig mycket dyrt min vän

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1233276 av Clean
Om det inte är en dålig handläggare då kan allting gå åt helvete ändå!