Tigga??

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1266375 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Tigga??

Lejonhjärta skrev: Det finns bättre sätt att dryga ut kassan. Om du bra på nåt särskilt, säg att fixa små datorproblem till exempel, hjälp andra och ta en peng för det. Finns massor av kreativa sätt annat än tiggeri.


Vilka fler kreativa sätt finns det att få tjäna pengar på?
Mer
3 år 9 månader sedan #1266378 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tigga??
Det går väl att tigga och ha kvar lägenheten för att få guldkant på tillvaron.
Mer
3 år 9 månader sedan #1266408 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Tigga??
Det var det jag hade tänkt. Men jag vill inte tigga på gatan. Då blir man kanske underordnad för kriminella och måste dela på kakan?

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 9 månader sedan #1266409 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tigga??
Ja, stan är indelad i revir, när det gäller tiggeri. Du kan bli en "swishhora" och tigga på nätet.
Mer
3 år 9 månader sedan #1266412 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Tigga??
Nej det blir skämmigt att inte vara anonym. Jag tänkte med kryptovaluta. Fast då måste jag fixa internetbank med handelsbanken eller annan bank som tillåter kryptovalutor.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 9 månader sedan #1266414 av Pg
Svar från Pg i ämnet Tigga??
Jag tycker att du kommer med många bra idèer om hur man kan tjäna pengar.
Jag har investerat i lite kryptovaluta, det är riktigt riskabelt men jag har satsat så mycket
jag kan tänka mig att förlora, vilket är inte mycket.
Sen har jag tjänat några hundralappar på fonder.
Fonder är ett bra sätt att tjäna pengar tror jag på lång sikt, men har inte för mycket pengar
där heller.
Största problemet för mig är att inte investera i högrisk saker för det är där jag förlorar
pengar. Man ska tänka långsiktigt och rationellt vilket är svårt för mig.