Tigga??

Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1266459 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tigga??
Det lägsta är bidragsnormen vid socialbyrå pengar, det får inte kronofogden ta. Allt över tar kronofogden vid indrivning

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 9 månader sedan #1266467 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tigga??
Det som kan ge mer pengar är om hyran är låg. Vid hyror under 3000 kr får man 100 % i bostadstillägg vid låg pension. Över 3000 kr får man 70 %. Sedan kan man söka pengar via fonder samt fundera på att ansöka om handikappersättning för merkostnader. Sedan om du börjar jobba deltid kan du tjäna mer också.
Mer
3 år 9 månader sedan #1266468 av krokus
Svar från krokus i ämnet Tigga??
Men var går det att hitta hyror under 3000kr/mån? Knappast i någon större stad.
Mer
3 år 9 månader sedan #1266469 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tigga??
Tror också att det är svårt. Bor i en mindre stad men inte ens ettor kostar under 3000 kr. De kostar snarare 4000 kr i månaden.
Mer
3 år 9 månader sedan #1266476 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tigga??
Tror också det. Nybyggda hus om de är hyresrätter tar de en skyhög hyra, vilken pensionär som har mycket på banken är de som kan betala. Jag hörde KP berätta att de reparerar hus som har låg hyra till vid en flytt som måste göras då betar de av en uppgång i taget och skickar om inget intresse finns att betala hyran efter, då hamnar man i utanförskap ute i förorterna där ingen vill bo eller bo ,med skyhög hyra. Det är gemensamt över hela stan av alla bolag som tillhör allmännyttan Göteborg över hela stan, de har ett syfte med det sade han, men jag kommer nu inte ihåg svaret, men det är något jag får betala för, alternativt hemlös. Hyran måste betalas

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1282013 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Tigga??
Nu har jag gjort en video och YouTube för att tigga pengar. Jag är så less på att tänka om min privatekonomi. Samtidigt är det helt åt fanders med skatter för bolag i landet och där springer jag in i väggen med bokföring. Jag tänker tjäna pengar skattefritt genom att tigga. Det blir mitt hustle så att säga men slipper sitta utanför en matbutik hela dagen. Jag siktar på att bli Sverige rikaste tiggare! :)

JAG lade ned detta projekt. Magkänslan säger att det inte känns rätt.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Maxjohan1983.