Frikort för vård

Mer
3 år 8 månader sedan #1278577 av Geta
Svar från Geta i ämnet Frikort för vård
De som har privat sjukvårdsförsäkring avlastar övrig vård, så det kan inte vara helt fel. Har inte haft en tanke på att ha privat sjukvårdsförsäkring. Det är inget för oss losers.
Mer
3 år 8 månader sedan #1278578 av krokus
Svar från krokus i ämnet Frikort för vård
Cosmos och Geta,
Kan man teckna en privat sjukförsäkring om man redan är psykiskt sjuk? Jag tänker till mig själv, i dagsläget har jag olycksfallsförsäkring, använd en gång, när jag ramlade av hästen och fick hjärnskakning.
Mer
3 år 8 månader sedan #1278585 av Geta
Svar från Geta i ämnet Frikort för vård
Nej, man måste vara fullt frisk för att teckna privat sjukförsäkring. Släkten måste nog också vara fullt friska.
Mer
3 år 8 månader sedan #1278593 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Frikort för vård
Jag slog upp en sjukförsäkring för min egen del. De behövde personnumret så stod det och snurrade en stund innan jag fick reda på att försäkringen skulle kosta mig 543 kr/mån. Den går fett bort!

www.gjensidige.se/forsakring/privat/sjuk...V3zEpzcaAsxVEALw_wcB
Mer
3 år 8 månader sedan #1278599 av memphis
Svar från memphis i ämnet Frikort för vård
Om man tar veterinärvård som referens kommer vi väldigt billigt undan i Sverige. Ett besök hos veterinären kostar sällan mindre än 3000 kr. Man får betala för varenda bomullstuss! Sen tillkommer mediciner som inte är subventionerade. Där har vi nog ungefär vad vårdbesök egentligen kostar. 3000-4000 för en relativt enkel åkomma.
Mer
3 år 7 månader sedan #1283353 av memphis
Svar från memphis i ämnet Frikort för vård
Kommer att få mitt frikort hemskickat till brevlådan. Det blev lite krångligare än vanligt eftersom tandläkarbesöken fanns i ett annat system som de inte kan se från VC. Så jag fick ringa in till regionen för att få ut mitt frikort.