arbeta 50-75% och sjukskriven 25%?

Mer
3 år 6 månader sedan #1295602 av mrsearlgray
hallo, går det att kombinera deltidsarbete med aktvitetsersättning? har fått lite av ett bakslag, hörde en röst för nån vecka sen och blev orolig, kämpar med negativa symtom mera och har också extremt mycket ångest pga personliga problem och har svårt att sova pga detta.
har jobbat circa 60-70 % nu det senaste och det är vad jag känner att jag klarar av och mår bäst av, men går det att kombinera dessa två? har tid på fredag med kuratorn och ska prata med henne såklart men tänkte kolla om någon här gör på detta viset.
Mer
3 år 6 månader sedan #1295610 av krokus
När jag var 20-25 hade jag 50% aktivitetsersättning. På de övriga 50% antingen jobbade eller studerade jag. Detta var dock ett antal år sedan, reglerna kan ha ändrats.
Mer
3 år 6 månader sedan #1295624 av Admin1
Du kan ha aktivitetsersättning på 100 procent, 75 procent, 50 procent och 25 procent beroende på hur mycket din arbetsförmåga är nedsatt.
www.funktionshindersguiden.se/vuxna/ekon...-och-sjukersattning/
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1295668 av Zoidar
Jag har 50% sjukersättning och jobbar 25-50%. Det funkar bra. Tror du kan ha på liknande sätt med aktivitetsersättning.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 6 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 6 månader sedan #1295861 av mrsearlgray
Tack alla! Ska prata med min kontaktperson på försäkringskassan och med min kurator på fredag :)