Januaris 300-kronorsvecka är här!

Mer
3 år 3 månader sedan #1314001 av Nissegossen
En 300-kronorsvecka innehåller matplanering med recept och inköpslista för 4 portioner i 7 dagar – dvs. hela 28 portioner!
undertian.com/  

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1314006 av Geta
Brukar laga mat efter hennes recept. Hon är dietist i grunden.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314021 av Cosmos
Det var bara grönsaker. D v s det jag får diarré av.
 
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1314026 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Januaris 300-kronorsvecka är här!
Jag handlar mat för högst 200 kr per vecka. Oftast runt 150-160 kr. Jag har skafferiet och frysen proppfullt med mat och basvaror som jag har samlat på mej igenom att köpa det som är absolut mest billigaste att köpa. Mina pengar går mestadels nöjen och underhållning. Istället för att konsumera upp pengarna. Mat är inte så himla viktigt. Mycket mera viktigare med nöjen och underhållning.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314027 av Geta
Mat är viktigt. Det får kosta. Här i stan finns inga nöjen och och underhållning att lägga pengar på nu under pandemin.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1314040 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Januaris 300-kronorsvecka är här!
jo utan mat dör vi. men jag klarar mej alldeles utmärkt med typ runt 150 kr per vecka på mat. dessutom har jag skafferiet och frysen fylld med mat som jag aldrig hinner äta upp för jag handlar det billigaste. och vissa saker blir dåliga i kylen så jag får slänga det ibland. så mat har jag. som sjukpensionär kan man inte förvänta sig äta en fet saftig köttbiff varje dag och andra lyxigheter. man får helt enkelt anpassa sig.