Skickat mail

Mer
3 år 1 månad sedan #1330144 av koi
Svar från koi i ämnet Skickat mail
Ska kika på rsmh
Mer
3 år 1 månad sedan #1330168 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Skickat mail
Beträffande dyrt gruppboende finns förbehållsbelopp dvs en viss summa skall finnas kvar när hyran är betald. Sedan finns kommunalt bostadstillägg att söka. Sedan merersättning som förr kallades handikappersättning finns att söka också.
Mer
3 år 1 månad sedan #1330466 av krokus
Svar från krokus i ämnet Skickat mail
För att få pengar från socialtjänsten/kommunen måste alla tillgångar vara lika med noll. Bil måste säljas. Undrar om cykel är ok att inneha? 
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1330478 av Richard
Svar från Richard i ämnet Skickat mail
Jag glömde fylla i mina papper till Försäkringskassan, så jag fick stöd av soc i några månader, då hade jag en bil o de betalade inte bensin, försäkring o sånt så jag fick ställa av den. Den var dock inte värd så mycket, kanske runt 10 000 kr så jag behövde inte sälja den. Men hade jag haft en ny Porsche för en miljon, så hade jag nog fått sälja den.

Men cykel får du ha, de kan du få pengar (tror max 1 000 kr) av soc för att få köpa en. En väninna köpte en cykel av min mamma (egentligen fick hon den gratis), men vi skrev ett kvitto på 700 kr så hon kunde få ut pengar för den.

EDIT: Vet föresten inte om jag hade behövt sälja bilen, kom på att den stod skriven på min pappa...
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Richard. Orsak: Tillägg
Mer
3 år 1 månad sedan #1330501 av krokus
Svar från krokus i ämnet Skickat mail
Richard,

Om cykeln är värsta coolaste cykeln någonsin och är värd typ +30 000kr..?  Hehe, ja det finns dyra cyklar. 
Mer
3 år 1 månad sedan #1330503 av Richard
Svar från Richard i ämnet Skickat mail
Jo, fast den finns ju inte registrerad nånstans, så det ser inte soc. Man kan ha madrassen fylld med tusenlappar, men man får inte ha pengar på banken, det kollar dom.