Datafara

Mer
16 år 6 dagar sedan #125746 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Datafara
Suck! Då får du allt ha originalskjivorna till operativ systemet kvar, för då är en ominstallation av hårddisken det i stort sett ända adekvata! :cry:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 6 dagar sedan #125747 av Kickan
Svar från Kickan i ämnet Datafara
Hm. Köpte datorn inklusive OS. Men jag har orginalnyckel. Fast jag tänker inte drabbas av virus.. Jag har hållt på med datorer i många år, men aldrig drabbats.

Får jag något elakt går jag nog över till Linux!
Mer
16 år 6 dagar sedan #125749 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Datafara
Kör virus koll med ditt antivirus program nu då och installera spybot
<!-- w --> www.spybot.com <!-- w -->
Gör som det står i instruktionerna och ladda ned.
Den tar bort spyvare
Har du XP? I så fall gå till start, kontrollpanelen och där security center. Där tar du och markerar automatiska uppdateringar och sätter allt på high vad gäller säkerheten och gör det som krävs för att du skall ha tre gröna punkter med on på.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 6 dagar sedan #125750 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Datafara

Pallekula skrev:

pippi skrev: Youtube ofarligt?

Ja. Vad jag vet så har ingen 'lyckats' lägga in virusskit i youtubefilmer, ingen av länkarna NisseGossen länkade till skriver det heller. Youtube använder inte formatet på de mediafiler som är infekterbara, mp3 och wmv är de jag vet i nuläget men då måste man oxå ha oturen att använda precis den 'hackade' mediaspelare som 'hackningen' var gjord för.
Kan vara att det är scriptfunktionen i windowsmediaspelare som exploateras o laddar hem en trojan ofta, den funktionen ska man ivarje fall stänga av innan man börjar ladda hem filmer. Eller så byt mediaspelare eftersom windowsMediaspelare har varit den som hackarna fokuserat sig på mest.

Det är vanligast att de sprider infekterade filer via p2p klienter, så har det varit ända sens folk började använda DC++ o liknande.


Det var något jag läst i en tidning, men när jag gjorde ett sök, hittade jag inte den texten jag heller!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 6 dagar sedan #125755 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Datafara
Kickan, om du går till den här sidan och kollar in, så kan du se vad din status för säkerhet är.

Är du &quot;Stealth&quot; så är du då osynlig på webben och då blir det svårt för någon att hitta din dator på webben.
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=8&am...;t=9695&start=45 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 6 dagar sedan #125759 av Kickan
Svar från Kickan i ämnet Datafara
Tack för länkarna Nissegossen. Har inte koncentrationen att kolla dem närmare just nu, men ska göra det senare!