Datornördsfråga

Mer
15 år 5 månader sedan #163928 av Tikki
Datornördsfråga skapades av Tikki
Om man har delat upp sin hårddisk i partitioner kan man ju ha två operativsystem. Men går detta att kombinera med Raid 1+0?
Mer
15 år 5 månader sedan #163936 av skord
Svar från skord i ämnet Datornördsfråga
kan man ha två operativa system?
Mer
15 år 5 månader sedan #163942 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Datornördsfråga

skord skrev: kan man ha två operativa system?


Ja, har xp-home och xp pro på min, men nyttjar bara xp-pro utav dem, för allt på datorn ligger på det operativsystemet. Har faktiskt aldrig varit ute på webben och inte heller registrerat xp-home.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 5 månader sedan #163955 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Datornördsfråga
Om ni undrar varför så beror det på att han jag köpte datorn av inte ville släppa ifrån sig originalskivan till xp-pro, så istället fick jag xp-home skivan.
Han hade lagt in så mycket bra på det operativsystemet att jag inte ville radera och omformatera hårddisken, därför kör jag med "hans" operativsystem. jag har bla flera långfilmer och ett antal både musikvideos, album och mp3 filer på den. Dessutom fotos och mycket annat (Inget porr)

Om jag är utan kontakt med webben, så kan jag utan probs sysselsätta mig ett dygn framåt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 5 månader sedan #163958 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Datornördsfråga

TIKKI skrev: Om man har delat upp sin hårddisk i partitioner kan man ju ha två operativsystem. Men går detta att kombinera med Raid 1+0?


kan tyvärr inte svara på din fråga TIKKI, för jag är inget proffs.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 5 månader sedan #163978 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Datornördsfråga

skord skrev: kan man ha två operativa system?

Om man har två hårddiskar eller delar upp hårddisken så att datorn uppfattar den som två, så kan man lägga in två OS. Men man måste trixa lite annars blir det kaos.
Jag har nu XP Pro som är ett bra OS, för att va gjort av Microsoft. Det är lätt att få tag i gratis.