Risperdal

Mer
15 år 1 vecka sedan #210523 av dahenkiz
Risperdal skapades av dahenkiz
Hej jag har en fråga. Om man ätit detta i 2mån och nu blivit symtomfri men skall äta detta i 2mån till i förebyggande syfte. Måste man börja om från början innan man får full effekt av dessa? eller är det bara att äta som vanligt med samma resultat?
Mer
15 år 1 vecka sedan #210524 av Geta
Svar från Geta i ämnet Risperdal
Det låter klurigt. Om du är ganska stabil och bara
behöver ta Risperdal i förebyggande syfte så borde
den ge någorlunda effekt ganska fort.
Mer
15 år 1 vecka sedan #210528 av dahenkiz
Svar från dahenkiz i ämnet Risperdal
Då detta gäller min far. Så har han skärt ner från 2mg till 1mg nu sen i förra veckan. Men han glömde ta i fre och lör kväll. Han fick då inga vanföreställningar och när ja träffade honom igår var han precis som vanligt, dvs. bra. Det jag undrade mer om är att ifall han nu riskerar att hamna i psykos igen pga. dessa två dagar då läkaren sa att han skulle äta i två månader till för att sen slippa den medicinen. Antar att det är pga. att han inte skall få återfall. Iallafall, iomed att det brukar ta 4-6veckor för att få full effekt av medicinen så undrar jag om han nu måste "börja om" för att få full effekt pga. 2 dagars utebliven medicinering av risperdal, eller känner kroppen fortfarande igen den medicinen ?

För att göra frågan kort, får han samma resultat av medicinen nu när han missat 2 dagar som om han inte hade missat?

MVH
Mer
15 år 1 vecka sedan #210531 av Geta
Svar från Geta i ämnet Risperdal
Två dagar utan Risperdal kan knappast göra någon
skillnad om man är relativt stabil för övrigt men om
man är nära psykos så kan tvådagar utan antipsykotika
spela roll. Jag tror inte att det kan vara svårt att ta igen
två dagars utebliven medicinanvändning om man som
sagt är stabil i psyket.
Mer
15 år 1 vecka sedan #210546 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Risperdal
Är din far på ett äldreboende? Han måste vara äldre och får den mot oro.

Gör dig inga bekymmer, det löser sig, bara han fortsätter och tar den dos han skall ha.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 1 vecka sedan #210550 av dahenkiz
Svar från dahenkiz i ämnet Risperdal
Nej, min far är hemma. Vi var ju hos överläkaren för andra och sista gången förra veckan så då fick han ut B12 vitaminer, så han förväxlade risperdalen med den. Så därför missade han 2 dagar. Därför undrar jag om kroppen tar hand om den kemiska substansen på samma sätt pga. missen. Om det blir precis som om han inte hade missat något piller eller om han nu "får börja om med kuren med en verkningstid på 4-6veckor)" för att få full effekt av risperdalen. Finns en tråd om min far som ligger i medlemstråden numera.