VISTA

Mer
15 år 4 månader sedan #170420 av Bitte
VISTA skapades av Bitte
Nu har jag pratat med Komplett och jag kommer att få en ny dator så fort som möjligt. Men jag får inte XP utan jag får VISTA, är det någon som använder det operativsystemet och isåfall vad gillar ni det ?
Mer
15 år 4 månader sedan #170422 av aspie
Svar från aspie i ämnet VISTA
Jag har bara hört rykten att det skulle vara lite trögkört men det behöver inte stämma.
Mer
15 år 4 månader sedan #170434 av Räven
Svar från Räven i ämnet VISTA
Vista funkar bra för mig.
innehåller många bra säkerhetsfunktioner som funkar bra
Mer
15 år 4 månader sedan #170435 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet VISTA
Vista är utomordentligt bra. Mycket säkerhetsfunktioner kallat UAC, där man får bekräfta olika handlingar som kretsar kring säkerhet. Tycker det fungerar mycket tillfredställande.
Mer
15 år 4 månader sedan #170446 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet VISTA
Vista funkar väl så bra som XP. Skulle något krascha (det gör det ju i Windows) så kan operativsystemet ibland föreslå en lösning vilket är bra.

Dessutom verkar det finnas övervakning så att inte start- och avslut av operativsystemet tar för lång tid. Lite besviken blev jag att det fortfarande tar så pass lång tid att starta burken att jag hinner äta ett halvt äpple, men i övrigt är jag helnöjd.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
15 år 4 månader sedan #170476 av aspie
Svar från aspie i ämnet VISTA

Inwatto skrev: Lite besviken blev jag att det fortfarande tar så pass lång tid att starta burken att jag hinner äta ett halvt äpple, men i övrigt är jag helnöjd.

Det var kanske just det där min kompis menade när han sa att Vista är långsam. Men kul att höra att det annars funkar bra.