Virus 1 april?

Mer
15 år 1 månad sedan #197364 av Tikki
Virus 1 april? skapades av Tikki
Läste någonstans att där ska komma ett jobbigt virus 1 april, förmodligen dolt som ett skämt.
Mer
15 år 1 månad sedan #197416 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Virus 1 april?
Jag avskyr alla dessa hackers och virusspridare. Ofta osnutna ungar som försöker glänsa. Vet hut! :grandpa
Mer
15 år 1 månad sedan #197435 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Virus 1 april?
Har läst flera artiklar om Conficker C, t ex [url:23ffr5ho]http://www.cnn.com/2009/TECH/03/24/conficker.computer.worm/index.html[/url:23ffr5ho]
. Det är en s k mask som väntar på att datorns datum ska bli 1 April 2009 och då kommer programmet att kontakta någon internetadress och hämta mer instruktioner om vad som ska göra. Kan bli vad som helst.

Lite rädd är jag för vad som kan hända för min förra dator tvärdog just den 1 april 2008 utan att jag kunde få igång hårddisken igen. Vet inte om det var en slump eller om allt Internetsurfande tillslut fått datorn att bli infekterad av nåt skräp som slog ut den så effektivt. Har testat min nya och den sägs vara ren från virus. Det var den gamla också...

Nå, för att inte drabbas av paranoia så får man väl ta backup på datorn och istället för att bli rädd för 1 april så kan jag ju fundera hur jag ska fira att den nya datorn fyller 1 år den 2:a april!

En hund sägs leva 7 år på ett människoår; hur är det med datorer???

Prata inte med hat i munnen!
Mer
15 år 1 månad sedan #197468 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Virus 1 april?
Tja min gamla dator fyller 10 år i år och med en prestanda som liknar den här användarens, så haltar den sig fram på webben, men är still going strong!

Den jag har nu, en 5-åring rusar fram som en liten pojk på 5 år i jämförelse och den "där" gamlingen var skitdyr och kostade mig sammanlagt 14000 spänn medan den nya vid en ålder då jag förvärvade den var väl den redan 2,5 år och jag gav 3700 för den, så i jämförelse så, himla bra grej alltså! Fast ena hårddisken kommer nog snart att ge sig....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 1 månad sedan #197496 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Virus 1 april?
Jag köpte denna dator oktober 2004, har uppdaterat internminnet till en gigabyte. Klarade mig länge på den gamla, men nu är en Gb alldeles för lite.

Hårddisken har jag inga problem med än så länge. Detta är en tystgående dator, så jag ger den max 2 år till efter den renovering den fick uppleva för ett år sedan.

Har haft flera stora virus och spywares och brandväggskollisioner. Ja, ändå upplevde jag ME som lite mer spännande att jobba med, köpte den 2001.

XP tycker jag inte är så riktigt hundra % pålitlig som den sägs vara enligt marknadsföringen, men ändå bättre än den nya varianten eller likvärdig.

Är definitivt rädd för att få en ny virus. Hade för ett tag sedan spyware inplanterad i ngn spelare som var online, kommer inte i håg vad detta program hette, den såg lovande ut vid första anblicken, den kom från bredband.net via en vän.

Men dagen efter jag installerade den så tog jag bort den, datorn sade att det var en installerad program som orsakade problemet. Nod 32 är ganska bra, men inte mot installerade program.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 1 månad sedan #197537 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Virus 1 april?
Jag har XP i min, makalöst, för den hänger sig nästan aldrig! versionen är XP pro. men har ocksa XP home nu fatt virus nu i skrivande stund!
Hade det for ett par dar sen bara. Gar ur viska och kor antivirus pa den

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum