Det duger

Mer
14 år 11 månader sedan #212581 av Nissegossen
Det duger skapades av Nissegossen
jag kör med en FM sändare med kort räckvidd. räckvidden skall vara högst fem meter, för att få lov att användas. Det är alltså dator ljuden jag leder till sändaren för att kunna ratta in frekvensen på min Stereo, som jag har alldeles intill datorn.

Trots att sändaren låg alldeles i närheten av stereon, så hade jag störningar i stereomottagningen.

Jag listade ut hur jag skulle placera den, så då var ju allt frid och fröjd.

Satt nu på morgonen på balkongen och lyssnade i mina trådlösa hörlurar och hade precis plockat fram en bärbar mottagare och satt ut den på balkongen för att kunna lyssna på fler stationer. Detta för att det är för joxigt att springa in till datorn och växla station.

Till min förvåning försökte jag söka upp en lokalradiostation och hörde vad jag trodde var radio partille.

www.radio88.nu/ jag rattade inte in den på webben utan genom radion eftersom jag hör den på 88.00.

Jag trodde jag fått in radiopartille och blev störtförvånad när jag hörde den station jag hade på datorn. ljudet var helt synkat med radio guld, en Härnösand station.

Fan det var radio guld www.guld.nu/

Det visade sig att jag satt sändaren på 87.60 medan radiopartille har 88.00
Det var min FM sändare som fått ovanligt lång räckvidd! Jag kalibrerade stereon i köket så just nu när jag har vinyl 107 www.vinyl107.se/ på så nu strömmar det i stereo i varje hörn här och jag har själv den makten vis datorn att få grannarna att digga mitt låtval! :rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 11 månader sedan #212587 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Det duger
Skitkul! nygammal leksak...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum