Tips länk fri WebbTV

Mer
13 år 2 månader sedan #380641 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tips länk fri WebbTV
Well ser på svensk TV genom webbtv.nu eller SVT-play eller också, om det gäller nyheter så vadå, du har hela världen att välja på! TY serier är jag inte så mycket för men kan vid behov plocka plocka fram många, samt betala om så skulle vara på alla andra svenskspråkiga TV-stationer!

Välj och vraka det ända som är, är att om du skall se alla program från svensk monopol-TV, så är det ju licensen som gäller och det är ju den jag vill slippa på lagligt sätt och som läget är just nu har jag följaktligen ingen TV, eller då TV-kort i datorn, så alla svenska program på de kanalerna kan jag inte se!

Men vad gör det?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 2 månader sedan #380642 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tips länk fri WebbTV
Tja betala och se glad ut, eller streaming är ju alternativen...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 2 månader sedan #380643 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tips länk fri WebbTV
Jag har aldrig laddat ned filmer på någon dator, då jag varken vill betala för filmer eller köra fildelarsvängen med pirate bay & company

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Besökare
  • Besökare
13 år 2 månader sedan #382901 av
Svar från i ämnet Tips länk fri WebbTV

Nissegossen skrev: Jag har aldrig laddat ned filmer på någon dator, då jag varken vill betala för filmer eller köra fildelarsvängen med pirate bay & company


Ok!


Tänkte passa på och tipsa om ett plugin som jag fick hjälp med att installera på min dator.


Det heter RadioTime på: radiotime.com/index.aspx

Finner inte direktlänken till nedladdning av RadioTime pluginset, ni får söka men det kräver något som heter mediacenter-program i datorn för att det ska fungera. Väldigt bra enkelt och mycket kanaler dem som är aktiva runt om i världen för den radio-inbitne-token! :P Rekomenderas starkt! Helt Laglit!

Och lite intressanta partners till RadioTime som kan vara av intresse: radiotime.com/partners/tv/


Och ett annat plugin: www.mirawebware.com/ som jag inte lyckats installera på min dator pga. någon konfigurationsinställning och något med deras program uppdatering som verkar bara fungera på OS:et W7 men inte vista...... .?
  • Besökare
  • Besökare
13 år 2 månader sedan #383041 av
Svar från i ämnet Tips länk fri WebbTV
Bumpar tråden!

"Tänkte passa på och tipsa om....

Och ett annat plugin: www.mirawebware.com/ som jag inte lyckats installera på min dator pga. någon konfigurationsinställning och något med deras program uppdatering som verkar bara fungera på OS:et W7 men inte vista...... .?"



Glömde skriva att mirawebware (MiraWorldTV) är heeeelt galet gratis om du vill se på massvis av tv, serier, film kanaler och lyssna på radio eller musik från stortsett hela världen! Lagligt naturligtvis!

Men det förutsätter att du har ett media center program i datorn gärna windows 7 och duglig prestanda m.m.

Tipsar om ytterliggare ett radio plugin kanske snäppet bättre och mer avancerad än RadioTimes: en.mcetools.de/
Vet ej om den är gratis !?


Kanske sent påtänkt av mig men säger bara en sak, passa på att skaffa mediacenter(-program) gärna till din dator...det är framtidens media teknik som håller på att slå igenom och säkert kommer att regleras som allt annat.


Har hört, läst och sett att tillgången är stor på bild och ljud via WMC men då släpps man inte in i andra länders WMC-plugin-tjänster pga. att det är regionsliknande uppdelning ungefär som olika regions indelade dvd-spelare men inom landet som man bor i som det är tillgängligt bara med många bra och förmodligen många gratis kanaler.


Är det någon som prövat MiraWorldTv ???
Vill gärna höra om det fungerar bra och få tips hur man fixar MiraWorldTv på Vista !!!
Mer
11 år 8 månader sedan #515011 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tips länk fri WebbTV
Sent påkommet svar, jag har inte sett det innan, men här är lösningen på din fråga www.softsea.com/review/MiraWorldTV.html

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum