NoScript

Mer
14 år 4 månader sedan #265693 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet NoScript
Virus på Windows-partitionen kan inte påverka Linuxen, som jag har fattat det.
Mer
14 år 4 månader sedan #265705 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet NoScript
Ready

Försök få din dator virusfri är mitt recept, kan du inte det kan du ju alltid ominstallera just den partitonen med windows igen om du vill, om du har en skiva med det operativsystemet kvar.

Skulle i första hand om du har ett virus och datorn fortfarande går att köra, och lägga in AVG Free 9.0 free.avg.com/ww-en/download-avg- ... z0cDSDDqLK .Sedan kör du datorn med AVG i felsäkert läge.

Troligt är att du sedan har en ren dator, men för säkerhetsskull kör antivirus programmet ett par gånger.

för att sedan skydda datorn ifrån spyware och virus, utnyttja möjligheterna som finns, att blockera alla cookies utom de som du gör undantag för, viska.se är ett sådant exempel som du måste tillåta cookies på.
Du går till verktyg och där inställningar och du ser själv nog vad du skall göra, annars fråga.
Gå också till Internet alternativ på antingen verktyg eller på kontrollpanelen och sätt staplarna där på säkerhet och sekretess på högsta så slipper du varenda spyware och virus...

Men, kom ihåg att skall du ladda ned program eller annat på datorn måste du sänka säkerhetskraven och dra ned på staplarna till mellanhög både på säkerhet och sekretess.

Kolla här på denna länk hur Admin hjälpte mig att få min dator fri ifrån virus och numera har jag aldrig varken virus eller spyware som jag behöver plocka bort.
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=8&am....php?f=8&t=12696 [/url]<!-- l -->


Du märker genast när du har spyware, för, att då tar datorn bort många tillfälliga Internet filer.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 4 månader sedan #265709 av Ready
Svar från Ready i ämnet NoScript
Nissegossen,

Jag planerar att gå över till Linux och då blir antivirusprogram överflödiga. Jag orkar inte kämpa mot Vista så mycket längre.
Mer
14 år 4 månader sedan #265983 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet NoScript
Det går att installera Linux, så att man har två operativa system installerade på datorn. När datorn startar kan man välja att boota till Windows eller Linux. Jag har det så på min dator och jag använder förutom Windows också Mandriva Linux.
Mer
14 år 3 månader sedan #269152 av nattbarn
Svar från nattbarn i ämnet NoScript
Jag har Windows XP Home på min dator men det blir nog Windows 7 på min bärbara så snart jag sparat ihop pengar till den, vilket lär ta tid :lol:
Jag är bara en "vanlig" datoranvändare, men jag spelar ju och orkar inte försöka förstå hur man ska få spel att fungera på Linux, min bror hade både Linux och någon äldre Windows på familjedatorn för MÅNGA år sedan, så jag har använt NÅGON Linux, men jag är långt ifrån lika datornörd som min bror är så jag vet i princip inget om Linux.
Den första PCn vi hade hade ju bara DOS på sig, minns att jag tyckte Windows var spännande när pappa visade hur det fungerade :D Den första datorn vi hade var dock inte en PC utan en Amstrad, tillverkad samma år jag är född, 86, den fungerar nog ännu, fast de flesta kasetterna med program till den är nog försvunna :/

Jag har Avast! gratisversionen, Sygate Personal Firewall Pro och SpyBot Search &amp; Destroy, behöver man ändå något som NoScript?
Mer
14 år 3 månader sedan #269494 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet NoScript
NoScript är bra som tillägg och extra säkerhet, därför att antivirusprogrammen inte täcker in absolut alla spionprogram som finns och dessutom kör man inte antivirusprogrammet mer än en gång om dagen.