Mac vs PC

Mer
14 år 3 månader sedan #274106 av Tikki
Mac vs PC skapades av Tikki
Ska så småningom byta OS och skulle egentligen vilja köra UNIX eller möjligen Linux, men eftersom jag har ett liv utanför datorvärlden lär det inte bli det. Inriktar mig nu på Windows 7 eller Apple OS X Snow Leopard. Har spanat på nätet men de tester som finns har någon av dessa tre brister; på engelska, testar bara ett område, är jäviga. Någon här som har erfarenhet av båda systemen? Vill kunna använda datorn till bla internet, kontorsgöromål, bild/videohantering, musikinspelning. Datorspel är helt ointressant.
PS är också intresserad av eventuella hårdvarukonflikter. Kan man använda Intel i7? osv.
Mer
14 år 3 månader sedan #274122 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Mac vs PC
Du slipper virusproblem med Mac, men den är dyrare i inköp... Mac har jättefina program för bild, film och musik redigering, skulle själv vilja ha en sådan dator, men pga ekonomin har jag en äldre PC...
Mer
14 år 3 månader sedan #274133 av Micke
Svar från Micke i ämnet Mac vs PC
Har ingen erfarenhet av Mac men köper PC för kompatibliteten, alltså att marknaden är större. Suck har dock ungefär samma problem som du fast i konsollvärlden.
Mer
14 år 3 månader sedan #274146 av Kärlek
Svar från Kärlek i ämnet Mac vs PC
Jag säger Mac.
Har sedan 2007 kör med OSX (nu snowleopard),
Har en imac 20" och en macboook, sitter iofs just nu vid en pc tillfälligt.

Jag skulle säga att mac är överlägsen både i prestanda och funktion.
Som ovan nämnt passar det perfekt för musiker filmnissar och fotonissar.
Själv kör jag med Logic 8 på imacen.

Du har även darvin inbyggt (UNIX)

På intelmacr kan du även köra windows om du känner för det via bootcamp.
Mer
14 år 3 månader sedan #274239 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Mac vs PC
Har alltid haft både Mac och PC datorer.

Det jag gillar med Mac är att saker och ting bara funkar.
Sedan är det jädrigt gedigen design på macarna, både hårdvarumässigt och mjukvarumässigt.
Mer
14 år 3 månader sedan #274312 av Kärlek
Svar från Kärlek i ämnet Mac vs PC
Har nog aldrig stött på ett stabilare plattform än osx.
Vist händer det att visssa apps småbugggar ibland, men det är trotts allt mänskligt.

Gör som du känner för men tror du skulle bli jäkligt nöjd med en Mac.

När jag bytte från windows så trodde jag att det skulle bli svårt o lära sig den, ikke, hur lätt som helst.

Gå till närmaste butik som har mac och pilla ett tag på den.