Mac vs PC

Mer
14 år 3 månader sedan #274330 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Mac vs PC
Jag tycker det är grejt. Så nöjd med min dator och osx. Love it!! Osx laggar inte. Inga jobbiga uppdateringar som stänger av datorn utan förvarning. (Man blir ju sååå arg på sånt! Liksom folk har blivit galna för mindre! :evil: )
Ska du byta - Byt till osx och Mac. :tummenupp - tycker jag.
Mer
14 år 3 månader sedan #274331 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Mac vs PC
Jag hade i och för sig tänkt smälla ihop min dator själv. Kan det bli hårdvaruproblem då?
Mer
14 år 3 månader sedan #274334 av Räven
Svar från Räven i ämnet Mac vs PC
Tikki,

Om du ska ha en Mac så kan du glömma att bygga en egen för det går inte.

Enda undantaget är om du köper en Mac Pro men dessa är för dyra för att motiveras att ha för privatbruk.

Mac Mini, iMac eller någon Macbook är det som gäller för privatpersoner. Du kan välja vissa saker på dessa
som hur stor hårddisk, minne, processor, osv du vill ha men dessa delar är utvalda av Apple för att dem inte
ger hårdvaruproblem.

Lycka till :)
Mer
14 år 3 månader sedan #274336 av Kärlek
Svar från Kärlek i ämnet Mac vs PC
Tikki,

Som ovan skev så är det mac pro som gäller o det blir riktigt dyrt.

Men, varför bygga själv när du kan få en full utrustad dator med grym prestanda med ett tungt utseende.

store.apple.com/se/browse/home/s ... TM3NDk0NjU

jag köpte den första generationen på 20" och den har avtjänad tunga logic projekt (musikprogram) utan något som helst problem förutom att jag lyckats välta den så att jag skall sätta in en ny hdd som är snabbare och större 1,5TB blir det:P
Mer
14 år 3 månader sedan #274350 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Mac vs PC
Tack för Era svar. Om det inte går att bygga en Mac så är saken redan klar. Då kommer jag att köra en Windows 7 men installera den ala Tiny XP.
  • Schizobrain
  • Besökare
  • Besökare
14 år 3 månader sedan #274352 av Schizobrain
Svar från Schizobrain i ämnet Mac vs PC
Varför Tiny på en helt ny dator? Tiny XP och Tiny Vista är olagliga att ha på sin dator men det kanske du visste.