Fel! Det är olika färger på kantlinjerna i en tabell!

Mer
11 år 10 månader sedan #494522 av notwoodstock
iWeb. Säger jag bara... (Den gör hemsidor för oss som inte vill "programmera".)
Jo, det är ett Macverktyg. :D :D :väggen :väggen

/notwoodstock
Mer
11 år 10 månader sedan #494692 av Aspergergirl
Jag använder Dreamweaver, och det är jättebra. Även där ser man hur sidan ser ut vid varje ändring man gör, utan att man behöver spara innan. Man behöver heller inte skriva koderna för hand, även om jag väljer att göra det för det mesta. Så egentligen behöver jag ingenting annat, men det kan ju alltid vara kul att prova något nytt! Jag har dock PC och IE, alltså varken Mac eller Firefox. Men Firefox är ju lätt att skaffa, så vi får se hur jag gör.

/A-C
Mer
11 år 10 månader sedan #494739 av Aspergergirl
Ett nytt problem... (men man lär sig av dem). Jag vill ha en rubrik i två olika teckensnitt. Första bokstaven i ett teckensnitt och resten av texten i ett annat. När jag byter teckensnitt, så verkar det som att det automatiskt börjar på ett nytt stycke, vid bytet. :cry:

Jag har skrivit så här:

<font face="Vivaldi, Arial, Helvetica, sans-serif" size="8"><b><p>H</font><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="5">ej på er, och välkomna till min sida!</font></b></p>

och det ser ut så här: <!-- w --> www.sternefalt.se/nyhemsida <!-- w -->

Någon som kan hjälpa?

/A-C
Mer
11 år 10 månader sedan #494768 av Aspergergirl
Jag har löst detta problem också. Jag tog bort &lt;p&gt; framför H:et och helt plötsligt fungerar det. Förstår inte varför jag inte kunde ha &quot;nytt stycke&quot; framför första bokstaven. Men, men. Det gick att plocka bort det, och nu blev det som det skulle. Man lär av sina misstag, även om det inte alltid är logiskt varför det är på ett visst sätt. =))

/Ann-Charlotte
Mer
11 år 10 månader sedan #495289 av tobbe
Tänk på att alla inte har teckensnittet Vivaldi installerat på datorn. För mig ser H:et ut som Arial. Om du vill att alla ska se H:et som Vivaldi får du göra en bild istället.