Google chrome

Mer
11 år 4 månader sedan #541940 av Nissegossen
Detta inlägg gör jag för att i första hand informera Admin och andra om Google chrome. Precis som Firefox som är en gammal och beprövad webbläsare, med högt säkerhetstänkande, som med åren inte utvecklats i samma takt som Google chrome som är en bra mycket snabbare webbläsare. Jag tror faktiskt att det är den webbläsare som har flest användare i världen idag. Ja, det är den; www.sweclockers.com/nyhet/15446- ... webblasare

Dock har den haft ett sämre skydd vad gäller säkerheten, men här har Google chrome faktiskt börjat arta sig bra. Numera finns no script som tillägg till Google chrome, i fortsättningen benämnd chrome, på den här hemsidan tankar ni ned tillägget; chrome.google.com/webstore/deta ... dajjpkkcfn
Ni får även lägga in ett eget lösenord, så att ni är skyddade mot intrång. Dock har jag ännu inte blivit klok på var jag gör det. Kan ni peka på hur jag gör så är det tacksamt om ni talar om det.

Precis som på Firefox finns det på chrome möjligheter till en session manager och med den sparar ni sidan ni har uppe med alla flikar precis som det var när ni valde spara session. Ni har möjlighet att då jobba online och om något skulle släcka datorn, har ni möjlighet att återgå till det ni höll på med med hjälp av session manager. Ni tankar ned tillägget härifrån; chrome.google.com/webstore/deta ... mgdbbkcjfi

Denna tråd är alltså öppen för alla att skriva om chrome och gemensamt kan vi nog lösa det vi har frågor på. Hjälps vi åt, går allting bra! Utmärkande för människan är att vi kan kommunicera och hjälpa varandra. På det har människan blivit outstanding jämfört med andra arter på den här planeten.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 4 månader sedan #541956 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Google chrome
En annan art som är bra att på att samarbeta är Homo Brutalus, i dagligt tal Kapitalister.

Jag använder inte Chrome av principskäl, de registrerar allt man gör.
Mer
11 år 4 månader sedan #542075 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Google chrome
Tikki, om man som jag har vad de tror och att då diagnosen är satt till Paranoid Schizofreni. Då och dessutom att man upptäckt något som bara kan vara, att någon buggat min lägenhet och någon i det här fallet är Säpo.

I sammanhanget har jag skrivit om det sårbara övervakningssamhället och jag tror för min del på total transparens i mitt liv. Detta för att det förmodligen kommer att stötas och blötas vad jag har gjort i mitt liv, inte bara genom de människor som finns runt om, utan det som är kärnan, min sjukdom Paranoid Schizofreni, där det inte är några människor jag kan ta på, utan något som står utanför vår begreppsuppfattning, där jag tror att även mina innersta tankar är penetrerade och minsta stavelse och ord, ifråga om vad jag sagt och gjort i hela mitt liv är uppdagat och mitt inre går att läsa i såsom en öppen bok.

Frågar jag dig har du någonting att dölja som kanske inte någon människa upptäcker intill den dag du ligger där och får höra ett enda ord och det ordet är då Confess!??? Då står du med alla dina fel och brister samt alla dina förtjänster och då spelas din livsrevy upp för dig och då kan du bara säga på ren svenska; jag erkänner!???

Jag upplever det som om att Säpo intet har något att anklaga mig för, ity att de inte ens har frågat mig om någonting och om du undrar kan jag ju tala om i PM till dig hur jag upptäckte att jag var buggad och hur allt jag sade i lägenheten var uppenbarat för Säpo.

Jag håller religionen utanför du må ha den tro på tillvaron du har, den tar jag inte ifrån dig! Men, kontentan är att vi går mot total övervakning, in i minsta detalj och ingen kan dölja något för den som kan se och höra din själs innersta.

Hur du ställer dig till det tror jag mig veta, men min inställning är, att om det inte missbrukas i ett kommande totalitärt styre, det vet vi inte, men till dess får de vara hur nyfikna som helst och ta reda på vad som helst om mig. Detta för att det jag gör, är endast en allmänmänskligt och jag gör ingenting för att skada någon annan.

Läs gärna min lilla skrift som redan på det Internet forum, som GP hade 1999 och där jag skrev inlägg och ingen postade emellan, ty avsnitten är separata och skrivna ibland med någon dags mellanrum. Dock fick jag till texten och då var den i sin helhet. Jag kopierade den och jag har den på en skiva, tillsammans med en ytterligare 365 objekt som är tagna från disketter och brända på en data-CD år 2004 samma år som jag blev medlem på viska, Läs här; <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...c.php?f=1&t=4361 [/url]<!-- l -->

Alltså, jag har ingenting att dölja, utan de får vara hur nyfikna de vill!
Jag tar gärna emot dina kommentarer, Tikki!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 4 månader sedan #542583 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Google chrome
Tack Nissegossen för infon! Visste inte att Chrome är den största webbläsaren idag och kände inte heller till att NoScript fanns som tillägg för Chrome.
Mer
11 år 4 månader sedan #542913 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Google chrome
Jag är väldigt nöjd med Chromie/Chromium speciellt synken med Google kontot. Det jag inte gillar är att Google tar bort plugins för att ladda ner från Youtube.

Heja Karl XII!