Upptäcka och ta bort datavirus

Mer
8 år 7 månader sedan #770358 av Jesus/magnus
okay nisse. ska klura på hur jag går till väga.
en sista fråga?
minecraft verkar va installerad på min burk, eller så
skvalpar det runt i bakgrunden?
jag vill ha bort det.
Jesus/magnus

edit ;
pga gammal dator, så pallar den int riktigt minecraft.

John 8:31-32.
Mer
8 år 7 månader sedan #770368 av Nissegossen
Se till att du kommer till program och funktioner och ta bort programmet. För att göra det får du söka på datorn efter kontrollpanelen, inte helt lätt på win 10. Gå ned till vänstra hörnet på datorn och klicka på det vita fönstret, gå till inställningar och i övre högra hörnet skriv kontrollpanelen klicka på sök och på kontrollpanelen sök efter program (och funktioner) och där markera minecraft och avinstallera. Låt datorn få den tid den behöver och om det behövs starta om datorn.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 7 månader sedan #770421 av Admin1

Nissegossen skrev: En grannes pojk har det problemet att han inte kommer in på datorn och operativsystemet är win 8. Jag har sagt till honom att jag kan lägga in Linux åt honom för att få en fungerande dator.


Jag har haft det problemet en gång på Windows 8 och det orsakades av skadade sektorer på hårddisken. Det går att boota till felsäkert läge Shift + F8. Sedan väljer man kommandoprompten och där kör man CHKDSK på Windows partitionen. Då räddas filerna från de trasiga sektorerna och datorn fungerar igen.

technet.microsoft.com/en-us/mag ... 72425.aspx
Mer
8 år 7 månader sedan #770424 av lärjungenMatteus
Herren säger: Förbannelse vilar över den man som litar på människor och vänder sig bort från Herren.
Mer
8 år 7 månader sedan #770460 av Nissegossen
Tack Admin, det ligger nu på mina bokmärken.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 7 månader sedan #770572 av Admin1
Att lämna in datorn och ta bort virus tar nog några dagar. Att ominstallera Windows tar en timme, men sedan måste man kanske installera vissa drivrutiner. Det brukar följa med en DVD med dem. Bra drivrutin till grafikkortet är viktigast.