Gamla Nintendospel

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 8 månader sedan #851826 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Det gick inte att inte förtrollas av Rare's spel. Nintendo gick väl in som delägare, sedan såldes företaget till Microsoft. Ett häftigt spel de gjorde var "Jet force Gemini", med en eller fler bossar som var jättesvåra att klå. Jag klarade hela spelet. Jag har glömt till vilken konsol spelet kom, men tippar på Nintendo 64.
Mer
7 år 8 månader sedan #852129 av Saari
Svar från Saari i ämnet Gamla Nintendospel
När jag växte upp hade vi inte någon konsol hemma utan vi använde PC som plattform och spelade genom emulator. Jag minns när min bror vissa helger hyrde NES eller SNES och spelade med en kompis, jag tittade på väldigt mycket.

Min generation och den första konsolen jag hade var Nintendo 64 och såklart älskade jag Mario Kart och Super Smash Bros allra mest. FPS-spel har gått bort helt när det gäller konsolspelande men på dator har det varit mycket sådant.

Mitt favoritspel med I Super Mario-serien är Super Mario World när Yoshi dyker upp för första gången, det är min absoluta favoritkaraktär! Nintendo överhuvudtaget har massor av fantastiska figurer genom tiderna.

De senaste åren har jag börjat samla på retrokonsoler, framför allt Nintendo. NES, SNES, N64 och Wii U finns hemma, med flera andra olika PS och Xbox. Men Nintendo är favoriten!!!
Mer
7 år 8 månader sedan #852391 av Richard
Svar från Richard i ämnet Gamla Nintendospel
Jag o min syster (och min pappa, vilket irriterade mamma) spelade mycket SNES, Super Mario Kart var ju det roligaste, samt gillade jag Super Mario World o så hade vi nån kassett med Super Mario 1, 2, 3 o några extra banor.

Kom ihåg att jag sparade i 20-kronors-sedlar till att köpa konsolen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 8 månader sedan #852392 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Mario Kart är verkligen roliga spel, men det till Wii har jag inte spelat. Är det något att ha?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 8 månader sedan #852394 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Conker's bad fur day är så himla bra, det kom till Nintendo 64. De tar över två tusen spänn för det spelet såg jag nyss. Återigen är det Rare som har gjort ett toppspel.
Mer
7 år 8 månader sedan #852398 av Richard
Svar från Richard i ämnet Gamla Nintendospel

Fantasio skrev: Mario Kart är verkligen roliga spel, men det till Wii har jag inte spelat. Är det något att ha?

Ingen aning, men jag har funderat på att köpa ett Wii, om jag kan spara ihop till ett. Mest för Mario Kart. Enda konsol jag har nu är en PS2'a.