Gamla Nintendospel

Mer
4 år 5 månader sedan #1198051 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Gamla Nintendospel

Anchored in Christ ✟

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1199830 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Mamma säger åt mig att hämta min NES. Den står och tar plats i deras förråd. Någon här som vill köpa den?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1200290 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Vad klurigt "Luigi's mansion 3" är. Man måste verkligen söka och leta noggrant. Dagens spel är bättre än de som kom på 80-talet. Nu klarar konsolerna av djup på skärmen. Alltså man kan gå framåt, bakåt, in och ut. 3D är väl inte ordet jag söker. Det första spelet av den sorten var väl Mario-spelet till Nintendo 64. Hette det Super Mario 64? Hur kan jag glömma det? Vissa nyproducerade spel är 2D, man går från vänster till höger på skärmen. Visst har de sin charm också, men spelutvecklarna har fler möjligheter att skapa häftiga spel på dagens spelkonsoler.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1201322 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
När det kom en ny Nintendo-konsol sålde jag den och spel billigt till arbetskamrater. Men den första har jag faktiskt kvar. Så jag sålde Super-NES (SNES, Super-Nintendo) och Nintendo 64. Min kontaktperson var hemma hos mig och denne fick mitt Game Cube och en del spel. Är kanske tio år sedan. Jag fick 1000 kronor av denne i efterskott och det har jag dåligt samvete för än idag. Jag använde ju inte konsolen. Vid psykossjukdom kan man ge bort saker o sedan ångra sig, inte sant? Men så var inte fallet med mig.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201373 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Gamla Nintendospel
Prova tradera, det är klockrent när man kommit på hur det funkar.

Anchored in Christ ✟

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1201376 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Bra förslag, Zoidar. Jag har lite spel och spelrelaterat att sälja. Även lite vinylskivor kvar. Bland annat mig Venom-box som går för 1600 kronor på Discogs, eller vad det heter. Jag måste ha hjälp att sälja. Skapa konto och allt vad det är.

Nu går jag offline. Ska spela "Luigi's mansion 3".
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Fantasio.