Skall få internet, TV och telefon inbakad i hyran

Mer
7 år 7 månader sedan #868938 av Geta
Idag kom det upp ett papper att vi här i bostadsrättsföreningen kommer att få telefon, bredband
och TV inbakat i månadsavgiften via fiber. Det blir litet att tänka på. Har ringt till Telia för att kolla
uppsägningstid. TV är det ingen uppsägningstid på. Hos Telia är det en månad.
Mer
7 år 7 månader sedan #868948 av Nissegossen
Geta

Troligtvis får du skaffa en s.k IPTV-box för TV och välj ett Bredbandsbolag som är billigt och säljer Tv-kanaler som ingår i utbudet, samt ger dig IPTV-boxen så billigt som möjligt. De ville att jag skulle skriva på för TV och att i och med fibern är det Tvunget med den boxen för exv Comhem och de hotade med att ja, tar du inte detta erbjudande får du senare betala för en IPTV-box och då kostar den i runda tal, 5.000kr

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 7 månader sedan #868949 av Geta
Det är via Bredbandsbolaget som vi kopplas. Vi har haft fiber i flera år men jag har
inte utnyttjat det. Vi ska informeras i november på ett möte.
Mer
7 år 7 månader sedan #868953 av Nissegossen
Geta

Jag tror ju att om du har Telia har du möjlighet att fortsätta köra dator och prata i telefon fortsatt från Telia, men du kommer ju inte ifrån att om de lägger det på lägenheten blir du ju tvungen att betala den kostnaden, då den kostnaden troligtvis kommer att läggas på månadsavgiften, så jag kan inte råda dig i fråga om detta. Du får sätta dig ned och ta ett snack med dig själv om hur du vill göra.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 7 månader sedan #868956 av Geta
Jag kommer att gå över till Bredbandsbolaget. Tror att det blir billigast.
Admin1 har det så att allt ingår i hyran/avgiften.

Att jag har lagt det under den här tråden beror på att det är ett sådant där
problem, där jag behöver all min kognitiva förmåga för att kunna lösa det.

Sedan kommer nog kopparledningarna snart tas bort för telefoni.
Mer
7 år 7 månader sedan #868959 av Nissegossen
Då har du nog möjlighet att ha kvar ditt gamla telefonnummer som du har nu från Telia, så blev det för mig, trots att jag har flyttat några ggr i livet har jag samma telefonnummer sedan 1969.

Det var en som ringde mig och presenterade sig. Han sade vad han hette och jag visste med en gång vem det var och jag talade om var jag då bodde och han mindes hur det såg ut däruppe för han var där ibland och kika ut över Göteborg och den gatan står utsatt på turistkartan över Göteborg och han var överraskad över att jag hade fått tag i en lägenhet där.Själv hade han skaffat sig ett eget tryckeriföretag och själv hade han då förtidspension och andra skötte verksamheten och han ringde upp alla i sin gamla telefonbok som han ville slänga, så han har nog inte mitt telefonnummer idag.

Han ringde alldeles i början av 90-talet och vi träffades innan på 70-talet, så det var gammalt redan då.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum