Linux?

Mer
6 år 2 månader sedan #1025780 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux?
Min win 10 dator är bättre maskinellt bättre än de andra jag lagt in Linux på, har helt gått ifrån Windows, microsoft släng er i väggen

Denna dator fungerar bättre än någon annan dator jag provat Linux på

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1025795 av wasp
Svar från wasp i ämnet Linux?

Nissegossen skrev: Bränn en skiva med ett Linux system eller ett annat lagringsmedia efter bränning kan du gå ut på internet utan att och lägga in Linux på den, den går att använda på bara skivan, du behöver då inte ha en fungerande hårddisk. Går inte hårddisken att använda starta datorn med skivan i och du går då ut på Internet och kika vad en hårddisk kostar, köp en passande till datorn.

Sedan om du vill installera om datorn med att behålla din uppkoppling till förra systemet lägger du in Linux på halva utrymmet som då har ett annat operativsystem, du avdelar då hårddisken i två olika system du väljer det system du vill köra, så en fot kvar i exv Windows Man kan göra så även på Linux och då kan du också ha två olika Linux system på datorn.

Bägge versionerna ligger då på samma dator.


Svårt att partitionera kanske? Ska inte windows och Linux ha olika partitioner??
Mer
6 år 2 månader sedan #1025804 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux?
Det där överlämnar du helt åt Linux, den delar upp utrymmet så det är lika delar med det andra systemet, det blir i stort sett samma utrymme på hårddisken för varje operativsystem. Skulle du vilja ta bort det ena systemet kör över alltihop med antingen en backup på Windows eller om du väljer Linux ominstallera med det du vill ha hela utrymmet till.

I det är fallet bytte jag ut befintlig hårddisk mot en hårddisk på en dator avsedd att plocka delar ifrån. Den hårddisk som var originalet ligger exakt samma hårddisk som är originalet på över en 1000 GB, den ligger i en låda här, kan enkelt byta hårddisk och återigen köra win 10 om jag vill.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1025806 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux?
Den hårddisk jag tog från den slaktade datorn hade redan ett fungerande Linux på men eftersom den inte hade nuvarande koder lade jag ned ett annat fungerande system på den, ty jag minns inte koderna som var.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1025807 av wasp
Svar från wasp i ämnet Linux?
Har visst fått en hovspricka på vänster bak. Överkurs för mig och det här tänker jag banne mig inte ge mig in på!
Mer
6 år 2 månader sedan #1025809 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux?
:rotfl Farsan sade att när han gjorde beredskap var det en som gav honom en injektion med läkemedel mot någon sjukdom, varpå han sade till den som gjorde sticket, det var så fint att jag fråga honom, är du läkare, nej veterinär, min patienter biter :rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum