Linux

Mer
6 år 1 månad sedan #1030902 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux
Fullt klart vad jag nu bestämt mig för det är att skruva loss underredet på min dator som inte går att komma någonstans på och se om jag hittar var batteriet sitter och vad batteriet har att säga mig, har en hel karta med det vanligaste, fungerar det får jag gå in i BIOSET och ändra tid och datum då får jag igång den. Då har jag en backup dator som troligen går i 10 år till

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1030903 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux
Skall nu bara ta det lugnt och lugna ned mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1030945 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Linux
Fungerar det om du kör Linux Mint DVD på laptoparna? Jag tror att du kanske inte klarar av och fixa fel längre och därför får du problem med reservdatorerna. Men kör Linux via DVD på dem.
Mer
6 år 1 månad sedan #1039681 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux
Jag har lyckats gå in i BIOS och stängd av Secur bot.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1039684 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux
Dock har jag andra problem, jag kan gå in på installera packet och där hitta bleachbit men det blir inte synligt, varför jag ladda ned Bleachbit från webben inte heller den syns på datorn, det är installerat men jag kan inte lätt få fram den, den syns inte. Sedan skärmsläckaren jag behöver den för att jag vill sätta den så att skärmen så att den aldrig stänger av utan för den skull inte behövs lägga in lösenord utan att den kan gå hur länge som helst utan att för den skull lägga in lösenord, det är den enda funktionen jag vill ha.

Med skärmsläckare behöver man aldrig skriva lösenord.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1039688 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Linux
Googla på ditt datornamn + manual. Det är bra att läsa manualen hur man byter ett BIOS-batteri. Läs på batteriet vilken sort det är. Notera hur det är vänt också.Batteriet brukar heta CR2032 och finns på Willys och Claes Ohlsson för 20 kr cirka.