Vad har ni för datorhögtalare?

Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1038970 av Utomjordingen
:va?

Par koppling - vad är det?
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1038977 av Utomjordingen
Ok, nu vet jag! En par koppling är när man kopplar 1 högtalare via Bluetooth till en dator tillexempel.
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 1 månad sedan #1038991 av Kn@sen
Har Logitech Speaker Z-680 5.1 THX 505W RMS .Kör allt från den. men som HIFI är den inte riktigt bra. Saknar ett stort register när man spelar musik.
Använder ofta trådlösa Sony hörlurar till musik.
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1039033 av Utomjordingen
Jag ger min relativt billiga bärbara trådlösa Bluetooth högtalaren 5 år och sen är den slut. Varför? Jo, om jag laddar min bärbara högtalare 1-2 gånger i veckan så är uppladdningsbara batteriet slut om cirka 5 år.

Det tar cirka 4 timmar att ladda högtalaren och drift tiden/speltiden är cirka 7 timmar och jag lyssnar på musik cirka 10 timmar i veckan i snitt..

Så det är bara att köpa nya högtalare om cirka 5 år men å andra sidan så är högtalare för det priset bättre om 5 år.

Så det är ingen evighetspryl men fan vad skönt det är att slippa en massa sladdar och byte av batterier - räckvidden är ju ändå 10 meter med Bluetooth + uppladdningsbar batteri... vilket också innebär att man kan ta med sig bärbara högtalaren ut till parken/stranden/balkongen eller till ett annat rum med mera.

Med andra ord, man tar med sig musiken inom 10 meters radie var man än befinner sig förutsatt att man har en bärbar dator/mobil. Är en annan skön allternativ om man inte vill lyssna med hörlurar... .
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 1 månad sedan #1039035 av wasp
Har Creative A 250, dvs två små mellanregister/diskant högtalare på skrivbordet och en subwoofer baslåda på golvet. Ger riktigt bra ljud för pengarna!
Mer
6 år 1 månad sedan #1039051 av Zoidar
Har min stereo kopplad till datorn och kör ljudet från den.

Anchored in Christ ✟