Rekommendera mig en BluRay-spelare för runt tusenlappen

Mer
6 år 1 vecka sedan #1048615 av Johndoe333
Har just nu både hemmabio, TV, mobil och PS3a från Sony.
Förstärkaren saknar strömning men. TV´n-PS3an och Förstärkaren går att synka ihop både till för och nackdel.
Det går tex starta TV och förstärkaren samtidigt som PS3an genom att trycka på Connect knappen på PS3 kontrollerna.
Tv´ns kontroll startar automatisk förstärkaren osv. Tycker dock detta kan vara lite irriterande med ibland. Inte minst när man ska stänga av bara en eller två enheter tex.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1048714 av Richard
Tack för era tips!

Jag kollar in sidan:
www.prisjakt.nu/kategori.php?k=606

Den här var ju lagom... Endast 67 000 kr...
www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1188639

Denna är billigast, från 590 kr...
www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3525704

Men den här kanske? Från 765 kr...
www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3022861

En grej jag stör mig på är att den spelare jag har nu verkar inte kunna tolka å,ä,ö, Å, Ä, Ö i srt-filer ett ä blir t.ex. /& i texten. Det hoppas jag beror på den spelare som jag har nu, o slipper med min nya, eller nån som vet vad det beror på?
Mer
6 år 1 vecka sedan #1049082 av Admin1
Var på secondhand igår och de hade DVD-spelare för 75 kr.
Mer
6 år 1 vecka sedan - 6 år 1 vecka sedan #1049172 av Richard

Admin1 skrev: Var på secondhand igår och de hade DVD-spelare för 75 kr.

Jo, jag vet att det finns ett stort överskott på DVD-spelare. Jag har t.o.m 4 st här hemma inkl. den trasiga. Men i de andra 3 så finns ingen HDMI-utgång, o då kan jag inte utnyttja surroundljud-systemet, o bara höra ur TV'ns högtalare.

Men det blev denna:
www.mediamarkt.se/sv/product/_samsung-bd...spelare-1285730.html

Lite irriterande att det inte är nån display på den, det var det knappt på nån under 1000 kr. Det är ju t.o.m. display på min VHS från 1986. Man vill ju se hur långt man har sett på filmen...

EDIT: O så fick man en gratis "fidget spinner" på köpet, något som jag fortfarande undrar vad det är för något...
Last edit: 6 år 1 vecka sedan by Richard.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1049444 av Admin1
Jag tror det finns konverterare att koppla på Scart som kan ge HDMI.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1049507 av Richard

Admin1 skrev: Jag tror det finns konverterare att koppla på Scart som kan ge HDMI.

Ja, jag googlade lite på det, men adaptern är ju lika dyr som en ny BluRay-spelare... :lol:
www.dustinhome.se/product/5010645474/adapter

Så verkar det som om den kräver extern strömförsörjning.

Hittade nyss fjärrkontrollen till en av de DVD-spelare jag har, men den har bara scart-utgång o kan inte spela BluRay-skivor. Men den fungerar o är inget fel på. Ska ev. försöka sälja den på typ köp o sälj i Ängelholm, på Facebook. Vad kan man begära? Det är en Pioneer DV 380:
www.pocket-lint.com/tv/reviews/68286-pio...player-entertainment