Är IPTV lagligt?

Mer
5 år 5 månader sedan #1108988 av Richard
Jag hittar varierande uppgifter om det här... På SweClockers kom man fram till att det är direkt olagligt, medans andra påstår att det ligger i en gråzon. Flera tjänster finns där man mot någon hundring i månaden kan ta del av typ 9 000 TV-kanaler. Men de bakom tjänsterna är anonyma, är baserade i Azerbajdzjan där det är typ helt lagligt, men man betalar i Bitcoin o de har bara en Proton-mail.

Om det inte är direkt olagligt, så skulle jag kunna tänka mig att skaffa det. Jag känner en som har det o jag ska fråga han om han vet mer. Sen kanske man måste ha en Smart-TV?
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1108994 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Är IPTV lagligt?
Jag bor i ett Comhem hus de i princip ville kasta en IPTV box efter mig bara jag tog emot den. Ville ju inte alls ha TV och betala licensen men här måste man ha IPTV box från Comhem för att se deras kanaler i utbudet. Den boxen går på någonstans 5000kr
Det som återstår är att se det marksända nätet men Admin har reserverat sig och sagt att de har fria kanaler i sitt utbud
www.comhem.se/asset/rqq4gefrk8ol/56Pfgvg...ris-vip1103-data.pdf

www.sweclockers.com/forum/trad/1508827-c...-iptv-ip-tilldelning

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Nissegossen.