Vilken bärbara dator är reko?

Mer
4 år 6 månader sedan #1193909 av Nissegossen
Min KP kom hit en dag han sade Nisse vill du ha en större skärm, 44 eller 55 tum? Min fråga tillbaka är det en TV? Han sa ja, eftersom jag känner två TV reparatörer ringde jag först den ena och på min fråga, kan du ta bort som gör den till en TV för att jag skulle använda den som skärm till min dator? Hur skulle det gå till?
Jag ringde en granne som är före detta TV reparatör han sade ta emot den och håll tyst så kan du ha den, du åker inte fast, bara ta emot den.

Till min KP sade jag, tack men nej tack.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 6 månader sedan #1193951 av björk
Tycker man kan sparka ned
de chrome book dator i
en rövhål sopptunna asso de som är det operativ system.

De ska vara antingen hp
eller asus för min del.

Dom dära chromebook
dator är ju fjantigt
Mer
4 år 6 månader sedan #1194019 av Rrusheflower
ACER eller HP från Elgiganten.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1194021 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Vilken bärbara dator är reko?
funkar med vilket skräp som helst nästan. för program som kräver mycket RAM eller processorkraft kan man köra på en server i molnet typ, och så har man programmen installerade som behövs och styr datorn "på molnet" precis som om det vore den man sitter i princip. krävs dock att man ger sig in i det en del och kan med att googla problem, men knappast att man behöver vara expert på något sätt, anser jag (som visserligen skruvat isär och analyserat datorer sedans 1992 typ)

finns sådana "molntjänster" på nätet, vissa är helt gratis men kanske mindre tillförlitliga. själv har jag kört amazon.com gratis ett år, men nu vill de ha typ 100kr/månaden. kommer inte ihåg om de tar mycket för bandbredden men tror det är rätt lugnt även om man kör desktop-sharing (att man ser det på sin egen skärm som om det vore "molnets dators skärm"). även google har sån cloud tjänst och de hade förr "$300" (med hjälp av en kod som gick att googla upp eller hur det var, )gratis man fick vid nyregistrering, och jag testade flera gånger så det funkade, men det var ett par år sedan. en anledning till att köra dylika "molntjänster" är förresten om man vill ha program körandes när datorn är avstängd, men finns massor andra anlednigar.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 6 månader sedan #1194041 av wasp
De flesta laptops är ok om det sitter en Intel i3, eller AMD Ryzen3 processor idem. Helst SSD disk och 8GB RAM också.
Mer
4 år 6 månader sedan #1194105 av Admin1
På senare år köper jag mina datorskärmar på secondhand. De kostar 75 kr och är plattskärmar. Jag är mycket nöjd.