Jag hittade Logitech högtalare o baslåda i soprummet!

Mer
4 år 2 månader sedan #1226000 av Richard
Titta vilket fynd jag gjorde idag!

De fungerar finfint! Hade ingen baslåda till min dator.

  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1226002 av PsychoWard
najs.

har du gått igenom kablarna? ofta är det nog pga skada på prylen som de slänger något. t-ex kan det vara kablar som nått djur gnagt på eller whatever så det finns risk för kortslutning om man inte byter den. det kan också röra sig om att de spillt någon vätska på dem men fläckar borde ju synas då. är det en USB-anslutning så finns faktiskt risken att de infekterat prylen med en trojan för att få tillgång till ens dator. du som varit med i massmedia finns det större risk att de gör sånt, tror jag. men om du kör Linux så är risken för infektion den vägen mycket mindre iaf. dock är det väl knappast en hemlighet att du använder Linux så de kunde ju ha ordnat en specialvariant av virus.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1226008 av Nissegossen
Får säga att jag köpte på Kjell & Compani två små en stor baslåda eftersom det är glappkontakt någonstans fungerar den inte till 100% det kan bli ljudlöst till synes utan anledning. Jag vart lack men kvittot är slängt det gick i allmänna kostnaden här. Tror den är äldre än 2 år dessutom. Den har egen ström reglerbar bas i separat ström.

Hittade en större men enbart en kagge bra ljud att det inte är i stereo i symfoniorkestrar har de alltid eftersträvat ett ljud inte två så bäst ljud är mono säger en del. I alla fall den är på nu passar mig utmärkt kan gå ut med min egen i stället vet inte tillverkaren men bägge är snarlika med separat nätström.

Vet inte jag tänker :tänk kika på det om jag kan ta de två små och se efter om de går att fästa eller plugga in så jag får stereo då jag misstänker att när den var ny är det möjligt att det fanns men så långt har jag inte tittat efter Pluggen i datorn är stereo så misstanken finns :ljus

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1226018 av Richard
Jo, jag har kollat kablarna. Det enda jag märkt att det glappar lite, men bara i den stund man vrider på volymknappen. De är i.a.f. bättre än de högtalarna jag hade, som också glappade när man vred på dom o de hade ingen baslåda, eller subwoofer.

Men det går inte att lägga in trojaner eller program via högtalarna, de är bara inkopplade via en högtalar-/hörlurs-kontakt. Inte via USB.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1226021 av Nissegossen
"Men det går inte att lägga in trojaner eller program via högtalarna, de är bara inkopplade via en högtalar-/hörlurs-kontakt. Inte via USB"

Det är det vanligaste jag har valt högtalare med egen ström och förstärkare för att inte ha USB-uppkoppling då hade jag valt det aktivt

Via hörhögtalar urtaget har jag haft en sändare tillåten 3-5 m från stereon den sänder på FM-bandet ställ in bandet på ett ställe tyst inget som stör ställ in sändaren den i stereo ni kan ösa på kräm så ni flyger ur fönstret om ni har några kilowatt ha,ha på förstärkaren

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1226211 av memphis
Jag hittade en tjusig rosa fåtölj en gång i soprummet. Jag släpade hem den. Sen när den tinat upp märkte jag plötsligt hur den stank av kattpiss. Blev bara att släpa tillbaka. Annars, det är kul att fynda i soprummet. Men där jag bor nu är det bara soptunnor i soprummet. Finns inte plats för några andra saker.