Google Chromecast

Mer
3 år 8 månader sedan #1270293 av Richard
Jag köpte en Google Chromecast på Clas Ohlson för 429 kr;
www.clasohlson.com/se/Mediaspelare-Googl...mecast/p/Pr389198000

Den är väldigt festlig! Kopplade in den i min reciever så kan jag styra nästan allt med telefonen. Så har jag Bixby i telefonen, så jag säger typ:
-Hello Bixby! Play Rammstein! Så börjar stereon att spela Rammstein, slumpmässig låt, men man kan specificera, t.ex: -Hello Bixby! Play Rammstein, Engel. Så spelar den Engel av Rammstein.

Kan också välja TV-kanaler från hela världen genom ett tryck på telefonen (eller t.o.m. säga det åt den). Vill man se en film går man bara in på Netflix i telefonen o väljer, eller som jag gör laddar ner filmen till telefonen o spelar upp den där, så visas den på TV:n med ljudet i surroundlhögtalarna, o telefonen ersätter naturligtvis fjärrkontrollen.
Mer
3 år 8 månader sedan #1270322 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Google Chromecast
Jag har chromecast inbyggd i min TV-hub från Boxer. Det är fantastiskt! Foton och youtube direkt in på TV:n. Men till stereon har jag en liten bluetooth-dosa så via den kan jag köra Spotify och andra musiktjänster och få superljud. Från TV:n kan jag koppla med sladdar för att få ut ljud. Praktiskt när man ser film, då stereon blir bioanläggning!
Mer
3 år 8 månader sedan #1270327 av wasp
Svar från wasp i ämnet Google Chromecast
Chromecast är en bra grej för Androids, iPhone funkar säkerligen inte!
Mer
3 år 8 månader sedan #1270345 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Google Chromecast

wasp skrev: Chromecast är en bra grej för Androids, iPhone funkar säkerligen inte!


Kolla länken till Clas Ohlson Rickard lade in, den fungerar med Iphone du sprider i detta fel information är du ett Troll?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan #1270425 av Richard
Svar från Richard i ämnet Google Chromecast
Jag tror att Googles produkter funkar både till Android o iOS. Man laddar ner en liten app som heter Google Home. Testa om du kan ladda in den, om du funderar på att köpa en.