Dator virus fråga

  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #102280 av Ready
Svar från Ready i ämnet Dator virus fråga
Varför ska man betala för antivirus program när det finns gratis antivirus program som AVG Antivirus till exempel?
  • Pallekula
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #102281 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet Dator virus fråga
moment 22

Ready skrev: Varför ska man betala för antivirus program när det finns gratis antivirus program som AVG Antivirus till exempel?

Därför att de ska ha råd att sponsra alla de finniga tonåringarna, som sitter o gör virus.
Mer
16 år 4 månader sedan #102295 av aspie
Svar från aspie i ämnet Dator virus fråga
Jag har använt enbart gratis virusskydd och det har (hittills) funkat.
  • Pallekula
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #102348 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet Dator virus fråga
Hej

aspie skrev: Jag har använt enbart gratis virusskydd och det har (hittills) funkat.

jo du tycker det kanske. Nu menar jag inte att det är dåligt med gratisvarianterna, ofta så fungerar de bättre rent prestandamässigt och krånglar mindre än tex Norton. Som jag tycker är rena skiten.

Men det är inte tillåtet för dem att kopiera andra antivirus bolags virusdatabaser, sj tycker jag kvantit'e går före kvalite.

De 'virus' som folk blir infekterade idag med, är inte till för att störa användaren. Förutom adwarez då, men även smarta sådana finns.

Det viktigaste är fortfarande att inte vara dumm som tex öppna program som blir skickade och att vara misstänksam mot alla skickade filer som sänds online.