Drömmar

Mer
15 år 3 månader sedan #180468 av Mei
Drömmar skapades av Mei
Nu väntar två nätter utan pojkvännen igen, två nätter där jag inte kan känna mig riktigt trygg och två nätter där drömmarna med stor sannolikhet bara blir knäppare och jobbigare än vanligt (och ingen finns där på morgonen när jag vill prata om dem..)

Jag struntar i vad läkarna och alla andra säger, jag tror att de intensiva drömmarna är en bov i dramat varför jag alltid är så trött, varför min hjärna klarar så lite innan den blir helt snurrig. (Kanske också varför minnet blivit sämre, jag har inte plats för allt). Det är inte roligt att känna sig dum bara för att hjärnan bestämt sig för att inte fungera.

Drömmen jag hade inatt hade jag utan problem kunnat göra en skräckfilm utav. Jag vaknade upp förvirrad och såklart lättad över att den var slut. Den var så intensiv, detaljrik och händelserik att jag skulle kunna skriva ett manus. När jag vaknade och vinglade mot badrummet så var jag tvungen att fundera riktigt noga om det inte var en film jag faktiskt sett som jag drömt om. Det kändes som att jag kvällen innan suttit och sett den eller något. Det var en skumm känsla som är lite svår att förklara.

Jag borde verkligen verkligen sova nu men det är så jobbigt med tystnaden, men tankarna och med drömmarna..

Jag tror jag ska lyssna på radio ett tag till
då kankse jag kan slappna av.
Mer
15 år 3 månader sedan #180472 av ziggy_zombie
Svar från ziggy_zombie i ämnet Drömmar
Hoppas du får sova nu, så viktigt med sömnen.

Förstår precis vad du menar med dom där intensiva drömmarna som man blir helt "utbränd" av. Samma sak med mig vissa dagar, har drömt på tok för mycket och intensivt, så jag är jättetrött på dagen, fastän jag kanske sovit mycket.

Good night sleep tight...
Mer
15 år 3 månader sedan #180484 av Mei
Svar från Mei i ämnet Drömmar
Suck..
Jag gav upp nu. Jag har vaknat fler gånger än jag kan räkna, ärligt talat känns det inte som jag sovit alls. Jag har drömt om demoner på väggarna och liknande och vaknat till grannens bas. (Som för en gångs skull inte är så hög, han brukar spela mycket mycket högre men jag vaknar för minsta lilla när jag är själv) Jag brukar ha problem med att jag fryser om nätterna och sover med filt trotts att jag har pojkvännen bredvid mig. Han är som ett element! Inatt var de tvärt om. Jag har känt mig varm och svettats och haft ont i hela kroppen.. jag spänner väll mig för mycket.

Kändes smartast att kliva upp ett tag och kankse somna om om ett tag. Grannen kanske lugnat sig då också.
Mer
15 år 3 månader sedan #180485 av mopa
Svar från mopa i ämnet Drömmar
Jag drömmer oxå mycke och otäckt. Jag skulle kunna göra skräckfilm av dom, precis som du Mei.
Vaknar o är skräckslagen, vet inte vad som är dröm o vad som är verklighet. Tar ibland hela dagen att komma över drömmarna. Jobbit.
Mer
15 år 3 månader sedan #180492 av Geta
Svar från Geta i ämnet Drömmar
Det kan väl vara idé att skriva drömdagbok om det
inte finns någon i närheten att prata med vid
uppvaknandet.
  • Khai
  • Besökare
  • Besökare
15 år 3 månader sedan #180512 av Khai
Svar från Khai i ämnet Drömmar
Boll-täcke?