Drömmar

Mer
15 år 3 månader sedan #180514 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Drömmar
Har du någon sömnmedicin hemma typ Imovane eller Propavan, som är lite mer långverkande än ett vanligt insomningpreparat, som Stilnoct? Om du vaknar upp färre gånger så blir det kanske mindre problem med mardrömmarna för dig. En del mediciner har också mardrömmar som biverkan, vilket är viktigt att ha i åtanke.
  • Khai
  • Besökare
  • Besökare
15 år 3 månader sedan #180516 av Khai
Svar från Khai i ämnet Drömmar
jo, precis...jag hade också väldigt skrämmande drömmar, just när jag i akuta fasen, hade mycket höga doser...
Mer
15 år 3 månader sedan #180547 av Mei
Svar från Mei i ämnet Drömmar
Jag tar inga mediciner alls, vägrar. Dels för att jag inte vill gå upp i vikt och dels för att magen bara skulle bli värre + massa andra anledningar. Så de är inte därför jag drömmer så mycket..
Mer
15 år 3 månader sedan #180651 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Drömmar
Om man äter innan man går och lägger sig kan visst öka risken för att få mardrömmar. Kanske något att tänka på.
Mer
15 år 3 månader sedan #180654 av Mei
Svar från Mei i ämnet Drömmar
Jag vet, jag brukar bara dricka nått innan jag lägger mig (för jag dör om jag inte får något i magen, även om jag äter kl 18.00 så hinner jag bli löjligt hungrig tills jag ska sova) Min kompis får "verklighetsdrömmar" och börjar prata med människor som kommer in i hennes rum och så om hon äter för sent på kvällen XD Sådanna drömmar är läskiga men hon är medveten om vad hon ska göra för att slippa dom. (Om jag är väldigt stressad får jag sådanna drömmar och jag gillar dom INTE! Samma sak att om jag är för stressad och så kan jag när jag vaknar inte veta var jag är osv)
Mer
15 år 3 månader sedan #180837 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Drömmar
Om man har tidigt uppvaknande vid 2-3 tiden på natten så kan det vara tecken på en depression. Det du kan göra själv för att motverka depression är att motionera 3-4 gånger i veckan. Motion ger bra effekt mot lindrigare depressioner. Att börja med Omega-3 brukar också minska depressionen.