hur har ni det med era drömmar.

Mer
15 år 1 månad sedan #194311 av skord
vad drömmer ni för nåt?


(drömmer mest mardrömmar och halvvakna drömmar som går in och ut från dröm och verklighet. idag vakna jag 15.00 sådär att jag kände jag borde gå upp då. för jag palla inte mer mardrömmar.)
Mer
15 år 1 månad sedan #194313 av mopa
Jag har hemska drömmar, vaknar ofta o är skräckslagen. Vet inte varifrån dom kommer, men otäcka är dom. Mardrömmarna kan påverka mig hela dagen. Funderar på vad drömmarna vill säga igentligen. Varför är dom så hemska o våldsamma.
Mer
15 år 1 månad sedan #194317 av skord
va funderar du angående det?
Mer
15 år 1 månad sedan #194319 av Fantasio
Jag drömmer ofta att jag befinner mig på höga höjder och är skräckslagen för att ramla ned.
Mer
15 år 1 månad sedan #194322 av Isa-Alise
Jag minns sällan mina drömmar, men när jag minns så handlar de om familjen. Bäst är när jag drömmer om min far som gick bort i cancer år 2000... då känns det som jag fått träffa honom och prata med honom en stund... jag drömde senast att han gick över en äng och bara log när han såg mig...

Mardrömmar har jag nästan aldrig numera... det var förr när jag hade Theralen som drömmarna kunde bli obehagliga... då blev det mest ett virrvarr, som att jag var i ett stort slott med många rum och gångar och inte kunde hitta ut...

Som barn hade jag däremot regelbundna mardrömmar... de kom efter att jag hade fått narkos med eter för att laga tänderna... i drömmarna kämpade jag alltid för mitt liv, för att sövas med eter känns som att dö... jag vaknade alltid precis när jag dog i drömmen...

Jag har också haft långa sömnlösa perioder i mitt liv... när jag var i 20-års åldern var jag vaken (uppe hela nätterna, satt och handarbetade, lyssnade på musik, och läste) i 3- 4 veckor i sträck, sen krashade jag och sov i 16 timmar, och så började en ny sömnlös period om igen...

Det är sååååå skönt att kunna sova numera... jag är lycklig för den Mindfullness meditation som gett mig en naturlig sömn igen...
Mer
15 år 1 månad sedan #194337 av Nissegossen
För en del år sedan när pengar inte var något större problem, mådde jag bra och drömde ofta att jag bara lättade från underlaget precis som stålmannen och bara flög omkring bland förvånade människor.

Det var förstås läskigt när jag skulle navigera på låg höjd, för jag fick ta hänsyn till alla kraftledningar och annat som kom i min väg.

Jag landade alltid lätt som en skärmflygare och bara satte ned fötterna!

Bra att ha gott om pengar, men den tiden är för länge sedan förbi!
Jag kunde dra upp plånboken på bussen och säga till en ung man, varsågod köp ett par nya skor! Han hade trasiga skor! Han fick en femhundring!


Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum