När man försvinner

Mer
18 år 10 månader sedan #18075 av alice_lekrot
Hejhej.

Jag vill inte verka rörig. Men jag har ofta varit bra på att skriva o tala. MVG i svenska hela livet.

Men så har ja mått dåligt ganska länge och de blir värre o väree och aldrig vet dom vad det är jag har åkt runt på alla avdelningar på sjukhuset och utanför. Ja har fått nästan alla diagnoser som finns fast oftast vill de aldrig säga vad de är. lite hemligt ungefär,

Men så för att säga kort så börjar ja

- inte kunna säga någonting och så när man tex sitter nånstans ute så får ja som vågor av luft över mig de sköljer liksom över och så förstår jag ingenting längre jag blir rädd och ledsen. Jag känner att jag inte kan finnas för jag bara inte finns längre.

- Sova dåligt dåligt. sjukt dåligt. ja kan bara sova på dan.

- Ångesten är här jämt

- Min kropp reagerar konstigt ibland på inte vet jag. jag:
> hackar tänder
> huvet tex åker åt ena hållet långsamt och jag blir paralyserad
> har haft något i örat en lång tid som nu rä borta gick till akuten för ja trodde de var öroninflammation men ja hade inte ont dom hitta inget.
> hjärtat klappar en takt i pulsen o en annan på kroppen kan ibland på tal om hjrätat tänka o känna att d e ligger hoppar på marken fast de gör de inte så inte så.
osv


jag får aldrig hjälp dom ger upp säger vi ska vänta och se. jag har läst papper från saker och dom snackar skit. jag har ätit zeldox det var vidrigt.

Och ja. Känner nån igen sig? hur tänker ni när sånt händer?

Varför är allt så otroligt fungerande för de mesta sen BOOM!! försvinner marken först utan att man märker och så.

Jag vill verkligen ha svar elr tips elr reaktion. Jag fräts sönder och löses upp som människa. Jag vill plugga men ka inte längre jag hatar mig själv. har funderat på att svälta ihjäl mig. elr "kliva in"! i saker jag annars gör allt för att förneka.



:cry:
Mer
18 år 10 månader sedan #18076 av alice_lekrot
Svar från alice_lekrot i ämnet och ...
... så är det massa massa massa massa mer.

Men det får liksom inte plats här oc ingen vill läsa... :(
Mer
18 år 10 månader sedan #18080 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet När man försvinner
Låter som panikångest... att det fungerar för det mesta, och att marken sen förvinner för dig... känslan av hjärtslagen också... kan ha med ångest att göra...

KBT lär fungera bra vid panikångest...
Mer
18 år 10 månader sedan #18083 av alice_lekrot
Svar från alice_lekrot i ämnet När man försvinner
MEN det är samma visa varje g¨ng jag r helt fungeande jämt jätm jämt.

men kan någon förklara vad som hände i kroppen då allt hackar, ljudet?
vad händer vems fel är dert ?

jag känner mig rädd som ett barn och alla förnekar mig
jag känner mig stark men svag på samma gång jag är allsmäktig ochh någonting vif satans fötetr
Mer
18 år 10 månader sedan #18084 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet När man försvinner
Har du pratat med någon inom vården om det? Vad säger de att det är?
Mer
18 år 10 månader sedan #18088 av alice_lekrot
Svar från alice_lekrot i ämnet jo
dom säger olika varje gång.
nu ska ja berätta:

e n gång var jag på wollmaryxkullsgatan och där var allt helt sjukt. och de frågaingenting jag fick zeldox då. det var vidrigt. sen sluta jag -
-

då vart vissa grehe rbättre då. som när jag var i frankrike och allt möjligt.
hhultan.

sen vart de sämre.

- bipolärsjukdom
- adhd
- "hon befinner sig i ett klart gränspsykotiskt tillstånd"
- ångestbesvär
- väldigt känslig människa
- blablabla

jag komemr inte ihåg allt dom sagt.

Bup
Grejen på söder nån akut enhet
Enheten för tidig behandlig av psykoser (nånting) på i älvsjö
huddinge sjukhus alla möjliga ställen
psykiatriker i nacka

Där har ja fart runt nu går ja i nacka hos privat. han hatar mediciner. men ja får ångestdämpande dom hjälper inte alls knappt. bara att kansk vissa gånger så kan jag få en liten botten att stå på men mitt hjärta slår volter.

osv jag ryser när jag tänker på saker jag vill göra. jag vill inte finnas här det finns ingen som kan tala med mig utan att det är en glasvägg emellan