kedjetäcke

Mer
13 år 7 månader sedan #336097 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet kedjetäcke
Vad är skillnaden mellan kedjetäcke och bolltäcke? De verkar ha samma användningsområde.
Mer
13 år 7 månader sedan #336174 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet kedjetäcke
tror skillnaden är mest viktbaserad. Kejdetäcken väger mer än bolltäcken.

Jag har ett bolltäcke och är jättenöjd. Jag skulle kunna tänka mig ett som här häppet tyngre, men det är ändå inte värt besväret att hålla på och byta.
Tycker det är knasigt att psykiatrin inte använder sig mer av bolltäcken och kejdetäcken istället för att alltid köra på med sömnmediciner och lugnande när någon har såna problem. Alla blir inte hjälpta av såna här täcken, men skumt ändå att man inte prövar den insatsen i första ledet eftersom den till skillnad från medicin inte innebär några risker. Funkar det inte kan man gå vidare till medicinering, men det känns som ett smartare tillvägagångssätt än att börja med att ge folk beroendeframkallande mediciner när enkla hjälpmedel som bolltäcke kan åtgärda problemet.

Ibland tänker jag på hur mycket man skulle kunna minska på förskrivningen av bensopreparat om man erbjöd bolltäcke i första hand. Och då börjar jag inse varför det är svårt att få det så, läkemedelsföretagen skulle förlora oerhört mycket pengar. Det ligger i läkemedelsbranschens intresse att täckena inte blir ett reellt alternativ, och hjälpmedelsföretagen har inga pengar att saluföra bolltäcken på, inte på samma nivå som läkemedelsföretagen.
Mer
13 år 7 månader sedan #336190 av Shangikoya
Svar från Shangikoya i ämnet kedjetäcke
jag åkte också in med min stödperson som är arbetsterapeut till hjälpmedelcentralen....fick prova olika vikter av bolltäcke och kedjetäcke....

men jag tyckte att bolltäcket var för stort....täcket var ju större än kedjetäcket.......


än så länge har jag sovit rätt okej.....men det tar väl ett par dagar eller så innan man får någon verkan......

men jag är nöjd för det känns som nån kramar om en.....
  • Khai
  • Besökare
  • Besökare
13 år 7 månader sedan #336256 av Khai
Svar från Khai i ämnet kedjetäcke
jag dör ensam än att leva ensam /Shangikoya

...inte tvärtom!?
Mer
13 år 7 månader sedan #336258 av Geta
Svar från Geta i ämnet kedjetäcke
Vad jag vet så är Shangikoya inte ensam?
Mer
13 år 7 månader sedan #336289 av Shangikoya
Svar från Shangikoya i ämnet kedjetäcke
jag har en valp som bor hos mig....

så jag är väl inte ensam även om det känns så ibland.....