Kroniskt trött

Mer
18 år 8 månader sedan #21111 av Frenia
Kroniskt trött skapades av Frenia
Det är vad jag är just nu. Helt yr i huvudet och allt är suddigt. Har svårt att höra vad folk säger, de pratar i slowmotion eller så snurrar orden bara i mitt öra.

Börjar även få jätteont i ryggen, massor av spänningar.

Sover alldeles för mkt. Kan sova 16 timmar per dag, lätt. Är iaf helt medicinfri, förut kunde jag sova i 2 dygn med tröttiga mediciner.

Jag vet att detta tillstånd snart kommer gå över och då hamnar jag i den där fasen då jag inte kan sova samt blir överparanoid.

Någon som känner igen sig eller bara vill svammla ett par ord? :rolleyes:
Mer
18 år 8 månader sedan #21113 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Kroniskt trött
Jag tror du skulle må mycket bättre av att gå ut och röra på dig lite. Börja att ta en promenad varje dag och jag tror du kommer att börja bli lite piggare. Sedan kanske det hade varit bra med lite mer rutiner kanske? Att du går upp vid en bestämd tid varje dag.

mvh Fredrik
Mer
18 år 8 månader sedan #21120 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kroniskt trött
Trötthet kan ha många orsaker, men ibland kan det vara järnbrist. Du kanske kunde kolla ditt blodvärde på närmaste vårdcentral? Kvinnor har oftare blodbrist eller järnbrist än män.
Mer
18 år 8 månader sedan #21123 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Kroniskt trött
PSR,

Vad händer om du slutar med medicinen, du kanske blir piggare. En del kan ju få motstridiga biverkningar så att man inte vet om det är sjukdomen eller medicinen som orsakar tröttheten och ångesten. .?
Mer
18 år 8 månader sedan #21132 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Kroniskt trött
I vintras orkade jag nästan inget - utmattningen var total - då jag var medicinfri och hade tagit ut mig på för mycket arbete... det blev långsamt bättre sen jag fått medicin...

Hur brukar det bli för dig när du slutat med mediciner? Brukar du klara det bra eller får du snabbt symtom? Slutade du pga att du sov så mycket?
Mer
18 år 7 månader sedan #21152 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kroniskt trött

PSR skrev: Innan jag började med medicinen sov jag cirka tio timmar på natten och tuppade av med psykotisk ångest ungefär fyra gånger per vecka (aldrig mindre än en gång). Ångesten är påtagligt bättre efter att jag fått medicin. Ingen skillnad vad gäller depression. Klarare i skallen över huvud taget.


Jag beundrar dig, som tar dina svimningar så kallt. Jag skulle nog varit rejält uppskrämd och tro att det var något fel på hjärtat. Har du varit till läkare p.g.a svimningarna och i så fall vad sa dom om det?