men vafan

Mer
18 år 5 månader sedan #28231 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet men vafan
Jag kan också sitta i timmar och älta tankar om vad människor tycker om mig och det ger ångest. Men jag arbetar ganska mycket med mig själv nu och inser att det är bara man själv som vet vem man är och inte andra människor. Detta hjälper lite. Tvångstankar är jobbigt och behöver om det blir en riktig pina någon form av medicinering. Jag har läst att OCD förvärras vid stress och press.
  • Adde
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #28233 av Adde
Svar från Adde i ämnet men vafan
så fort vi får för mycket press i skolan så kommer tankarna oftare, nu styr det mitt liv 24/7
Mer
18 år 5 månader sedan #28237 av Xebeche_
Svar från Xebeche_ i ämnet men vafan
Du kanske bör ta en timeout från plugget?
  • Adde
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #28238 av Adde
Svar från Adde i ämnet men vafan
då kommer jag efter, min mor godtar inte några ursäkter med att stanna hemma pga psykiska ohälsotillstånd.. Enligt henne bör jag ta tag i mina problem.. Hon säger att jag är den enda som kan göra något åt saken osv ibland verkar det på henne som om mina problem vore mitt fel.. och sen säger hon att hon är ledsen för att jag aldrig öppnar mig :S

Visserligen är jag otroligt kall mot henne vilket gör att hon också mår dåligt, jag samtalar en gång i veckan med kurator men det känns segt liksom. Hittls harj ag haft ett samtal men tiden mellan onsdagarna känns hemska ofta :(
Mer
18 år 5 månader sedan #28239 av Xebeche_
Svar från Xebeche_ i ämnet men vafan
Du bör nog prioritera din hälsa framför din mors vilja. Det är knappast VM i fotboll du missar eller hur? Om du känner att plugget tar för hårt på dina krafter, till sådan grad att du ej längre mår bra. Så tror jag nog att du gör bäst i att stanna hemma någon vecka eller två, för att reda ut dig själv.
  • adde
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #28240 av adde
Svar från adde i ämnet men vafan
Jag önskar att det var så lätt men har jag mycket frånvaro så ryker studiebidraget, och för att få gilitig frånvaro krävs det bekräftelse från målsman eftersom jag är minderårig