SOVA VADÅ!!!!!

Mer
18 år 3 månader sedan #30941 av lilla my
Ja ni ,sova, !snnart har jag glömt borrt hur man gör.
sov typ 3 timmar inatt, slår man ihop på 3 dygn de jag har sovit på 3 dygn
så är de 7 -9 timmar...

Sitter här med en grogg, en efter 3 rättare sagt..
måste bara sova innan jag blir tokigare än vad ja ä' 'r.
vart tar alla vägen som mann trodde hade?

De brusar å susar i huvudet,självklart för att jag inte sovit på länge...

:evil: :idea: :?:
Mer
18 år 3 månader sedan #30942 av ensamflicka
Svar från ensamflicka i ämnet SOVA VADÅ!!!!!
vad jobbigt för dej :( vet hur du känner, är glad om ja lyckas somna nån gång utan att få ett helvete!

vad gör att du inte kan sova?
Mer
18 år 3 månader sedan #30963 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet SOVA VADÅ!!!!!
Om man sover väldigt dåligt en längre tid, så kan det vara ett tecken på att man håller på att utveckla en psykos. Jag mår väldigt dåligt när jag sovit bara 2-3 timmar per natt. Jag brukar i sådana fall använda sömntabletter Propavan för att få sova tillräckligt och då brukar jag må bra igen.

För en tid sedan började jag vakna vid 2-3 tiden på morgonen. Jag kom på att det berodde på att jag drack te på kvällen. När jag slopade teet så sov jag plötsligt helt normalt igen. Om man sover dåligt kan man försöka att undvika kaffe/te/cola efter kl 15, eftersom det verkar uppiggande.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30999 av
Svar från i ämnet SOVA VADÅ!!!!!
Propavan är väl något av det svagaste i sömnmedicin man kan ta?

Går snabbt ur kroppen och är inte vanebildande.

OM man inte somna direkt av Propavan är det kört; då ligger man där, klarvaken, sömnlös...

Kul... :(
Mer
18 år 3 månader sedan #31001 av Saari
Svar från Saari i ämnet SOVA VADÅ!!!!!
Propavan tycker jag gör att man blir så seg dagen efter och det funkar inte alltid när man ska sova. Men sådant är ju individuellt oftast.
Mer
18 år 3 månader sedan #31014 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet SOVA VADÅ!!!!!
Ett annat medel är Theralen. Har prövat Propavan men tycker inte om den. Också Theralen kan ge hängover effekt.

Det finns andra mediciner än dessa, tycker du skall prata med läkare om dina sömnsvårigheter.

Att inte sova låter som en psykos, såsom en räkning som kommer på posten som man inte önskade

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum