Trött trött trött

Mer
10 år 1 månad sedan #653475 av Geta
Svar från Geta i ämnet Trött trött trött
Nej, blodgivare får inte ta mediciner.
Mer
10 år 1 månad sedan #653484 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trött trött trött
Eller ha en sjukdom och dit räknas Schizofreni! Jag har refuserats två ggr i blodbanks sammanhang. Första gången var det för att bli blodgivare och andra gången för Tobiasregistret för de som var villiga att ge blodmärg för de som hade leukemi, vilka är beroende av exakta värden för stämma överens.
Två överläkare konfererade med varandra och de kom fram till beslutet att de också ville ha mig som vanlig blodgivare i så fall och eftersom jag redan var refuserad där fick jag inte lämna blod till blodbanken.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 1 månad sedan #653485 av Geta
Svar från Geta i ämnet Trött trött trött
På 70-talet var jag blodgivare en kort tid.
Mer
10 år 1 månad sedan #653489 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trött trött trött
Numera är det inte aktuellt, men jag var välkommen tillbaka när jag var frisk och inte hade mediciner.
Nu är jag för gammal för att bli antagen som blodgivare. Men däremot mina organ kan de använda då jag är med i organdonations registret och har skänkt min kropp till vetenskapen. Det blir inget kvar att begrava, mina släktingar slipper det bekymret.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 1 månad sedan #653549 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Trött trött trött
Kan man bli organ donator...när man tar så mycket antipsykotisk,antidepp...och Sobril samt sömnmedicin som jag gör???
Mer
10 år 1 månad sedan #653550 av Geta
Svar från Geta i ämnet Trött trött trött
Hornhinnorna brukar alltid gå att donera.