Påbörjat ECT idag...

Mer
18 år 2 månader sedan #34784 av Aspergergirl
Hej alla! Det var lääääänge sedan jag var här nu. Anledningen är att jag fortfarande är inlagd (det är drygt två månader nu som jag varit det) och har begränsad tillgång till dator och internet. Nu är jag på biblioteket och lånar dator en stund. Jag vill hälsa till alla här och berätta att jag faktiskt har mått sämre och sämre under min inläggning och därför har vi valt att sätta ut min Concerta (ADHD-medicin som jag började med i januari) som tydligen kan orsaka depression. Detta gjordes förra veckan och i samband med det bestämdes det att jag skulle få ECT. Idag var min första behandlingsdag och jag var jättenervös inför det. Dock var det helt i onödan för det gick jättebra. Personalen på psykavdelningen körde mig till sjukhuset och sedan sövdes jag ner. Det gick så fort att jag inte hann reagera förrän jag sov. De sprutar in sömnmedel intravenöst och inom några sekunder sover man. Det var en ny upplevelse för mig! Det enda jag känner nu i efterhand som är lite jobbigt är lindrig huvudvärk samt ont i käkarna. Nästa behandlingsdag blir på onsdag, alltså i övermorgon.

Jag har stort hopp om att denna behandling ska hjälpa mig. Håll tummarna för det är ni snälla för jag orkar snart inte mer.

/A
Mer
18 år 2 månader sedan #34790 av Saari
Svar från Saari i ämnet Påbörjat ECT idag...
Vad skönt att få höra av dig igen! Jag hoppas att ECT-behandlingen ger bra resultat, det brukar den göra så jag känner mig hoppfull. Vi tänker på dig här på viska, fortsätt gärna berätta hur det går för dig!

Håller tummarna!
  • osso
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #34794 av osso
Svar från osso i ämnet Påbörjat ECT idag...
Håller tummarna för dig Aspergergirl.
Tänker på dig!

Maj

:cry: :cry: :cry: :cry:
Mer
18 år 2 månader sedan #34801 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Påbörjat ECT idag...
Trevligt att höra av dig. Bra att de tog bort Concertan. Hoppas att det kommer att göra att du mår bättre tillsammans med ECT:n. Du hör väl av dig och berättar hur det går för dig i fortsättningen.
Mer
18 år 2 månader sedan #34802 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Påbörjat ECT idag...
Tänker på dig... hoppas att depressionen släpper snart!
  • saga
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #34806 av saga
Svar från saga i ämnet Påbörjat ECT idag...
Hej
Jag har fått ECT i två omgångar och det har hjälpt mig så jag hoppas att det går lika bra för dig.