Påbörjat ECT idag...

Mer
18 år 2 månader sedan #34817 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Påbörjat ECT idag...
Jag tänker också på dig A-girl! Håller tummarna för dig!

kram Fredrik
Mer
18 år 2 månader sedan #34826 av Lindita
Svar från Lindita i ämnet Påbörjat ECT idag...
[color=darkblue:3vmvekvo]Jag hoppas verkligen att behandlingen hjälper dig.

Jag håller tummarna för dig !!

Kram/ Linda[/color:3vmvekvo]
Mer
18 år 2 månader sedan #34935 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Påbörjat ECT idag...
Tack alla för era uppmuntrande svar! Idag har jag fått ECT nr två och jag märker redan positiv effekt. Ja redan efter den första som jag fick i måndags kände jag skillnad och nu mår jag faktiskt jättebra. Det är helt otroligt vilken effekt det har på mig! Till och med läkaren är förundrad över den positiva effekten som redan kommit. Det enda som kunde varit bättre är min sömn. Man får ju inte ta några sömntabletter mer än Propavan under behandlingen och Propavan hjälper mig inte. Men nu står jag ändå ut trots allt eftersom ETC:n fått mig så glad. Jag har mycket lättare för att skratta och känner mig upprymd, nästan på gränsen till manisk.

Eftersom jag redan fått så god effekt av ECT:n har min läkare beslutat att jag inte ska ha nästa omgång förrän om en vecka och därefter som underhållsdos var 14:e dag ett tag framöver. Jag har också fått hempermission nu och ska vara hemma till fredag och därefter (om allt gått bra) ska jag vara hemma till tisdag kväll. Sedan sover jag på avdelningen natten mot onsdag då jag ska få nästa ECT.

Det som är jobbigt med ECT:n är att det är så svårt att sticka mig och hitta ytliga blodkärl. Mina blodkärl ligger så djupt att det är svårt för sjuksköterskorna att hitta rätt. Idag blev jag stucken tre gånger innan de hittade rätt. Jag känner mig helt misshandlad i händer och armar.

Jag känner mig trött efter ECT:n och ska nog lägga mig i sängen och vila lite. Det var mer än två månader sedan jag var hemma nu så det kommer nog att kännas lite konstigt. /A
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #34937 av
Svar från i ämnet Påbörjat ECT idag...
Kul att det går bra för dig, det förtjänar du *kram*.
Ska nog själv begära ECT, kanske man då kan stå ut med livet...