Jag har rejält med social ångest idag!

Mer
8 år 10 månader sedan #752195 av Drummer
Social Fobi handlar mycket om att som Admin skriver att andra iaktar en och tycker man uppför sig pinsamt eller annorlunda. Defekter har mycket med social fobi att göra. Att man hänger upp sig på sina tillkortakommande och tror att andra ska märka av dom hela tiden. KBT-Terapi är bra mot social ångest!
Mer
8 år 10 månader sedan #752203 av Geta
Det är många som sagt till mig att jag är annorlunda. Så det är inte inbillning.
Mer
8 år 10 månader sedan #752204 av Drummer

Geta skrev: Det är många som sagt till mig att jag är annorlunda. Så det är inte inbillning.


Social fobi och Fobisk personlighetsstörning är inte samma sak. Vid social fobi är man medveten att det inte har så mycket att göra med sin inre natur alltid, medans vid personlighetsstörningen är man medveten att det är ngt man verkligen har. Många med social fobi är ofta ganska sociala människor om bara deras ångest minskar eller försvinner.
Mer
8 år 10 månader sedan #752232 av Janis
Nån har sagt till mig att "du är inte som alla andra"... Det kan man väl tolka olika...
Mer
8 år 10 månader sedan #752368 av Admin1
Bry dig inte om vad en person säger om dig, men om alla säger samma sak kan finnas skäl att fundera.
Mer
8 år 10 månader sedan #752374 av Geta
I vissa kretsar anses det ju jättefint att vara annorlunda. Skillnaden är att vi med schizofreni behöver
inte anstränga oss för att vara det. Ett plus.