Depression

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 8 månader sedan #763705 av Fantasio
Depression skapades av Fantasio
Hur många här är deprimerade? Efter en psykos ska man kunna få depression, men det har inte jag märkt. Jag har aldrig varit deprimerad, ändå har jag haft både Efexor och Cipralex.

Jag tror att vården är för snabb med att förskriva antidepressiva. Bara för att folk brukar få depression efter psykosen får inte alla det. Blev du deprimerad efter din psykos?
Mer
8 år 8 månader sedan #763707 av Geta
Svar från Geta i ämnet Depression
Ja, jag blev deprimerad efter min psykos, som jag hade för 10 år sedan.
Den gick över och idag är jag inte deprimerad.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 8 månader sedan #763708 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Depression
Fick du antidepressiva utskrivna? Hur lång tid tog det innan du hade återhämtat dig?
Mer
8 år 8 månader sedan #763709 av Geta
Svar från Geta i ämnet Depression
Ja, jag fick antidepressiva utskrivet, men vet ej om det var nödvändigt. Efter något år
hade depressionen gått över.
Mer
8 år 8 månader sedan #763713 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Depression
Jag har varit så depressiv att jag varit kataton. Inte lystrat till mitt tilltalsnamn. Då fick de igång mig med ECT. Det hjälpte. I övrigt har jag ofta varit nedstämd och på gränsen till deprimerad, men har nekat antidepressiva och istället gått KBT mot depression. Det gav mig nya verktyg att hålla humöret på en bra nivå!

Prata inte med hat i munnen!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 8 månader sedan #763715 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Depression
Jag har lätt för en depressiv läggning, min antipsykotika är kompatibel med min antidepressiva. Det är otäckt hur jag ibland känner att medicinen gör en på gränsen verkan i kroppen, men vet inte om det är dags att höja dosen, har nu hälften av max dosen i de flesta fallen. Kanske jag ska byta ut pillret som är en kopia av zeldox. Det är ganska många som säger att det preparatet inte alls funkar önskvärt? Quetiapin är nog det enda som är bra? Kommer inte ihåg om det är zolofts kopia jag inmundigar?

Hade en bra stöd för ca ett år sedan av hörselhabiliteringen. Men pga ekonomin så drogs den tjänsten in.

Vars är världen på väg?