Depression

Mer
8 år 8 månader sedan #763721 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Depression
Jag har haft besvär av depressionssymtom men med venlafaxin har det blivit typ bra
Mer
8 år 8 månader sedan #763761 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Depression
Det börjar släppa lite tror jag, efter mått skit i 13 år.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 8 månader sedan #763762 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Depression
Och som en Kristi soldat ska du inte låta dig hindras av världsliga angelägenheter, för då kan du inte till fullo tjäna den som tog dig i sin tjänst.
Mer
8 år 8 månader sedan #763764 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Depression

Fantasio skrev: Hur många här är deprimerade? Efter en psykos ska man kunna få depression, men det har inte jag märkt. Jag har aldrig varit deprimerad, ändå har jag haft både Efexor och Cipralex.

Jag tror att vården är för snabb med att förskriva antidepressiva. Bara för att folk brukar få depression efter psykosen får inte alla det. Blev du deprimerad efter din psykos?


Människor som kan vända på sitt mående från tung till munter på ganska kort tid lider inte av egentlig depression! Visst kan man som deprimerad kunna le åt ett skämt för att sedan sjunka ner i depression igen! Men skillnaden mellan depressiv och inte är större! Många ångestladdade människor kan för stunden sjunka ner i misär tillfälligt, medans depressiva har det mer allmänt.
Mer
8 år 8 månader sedan #763765 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Depression
Jag har varit deprimerad en hel del. Har nu Zoloft, men tycker inte jag är deprimerad nu. Kanske pga Z.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 8 månader sedan #763766 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Depression
Zoloft har jag testat. Tiggde till mig det för en hel del år sedan på krogen. Fick det av en kvinna, men funkade inte på mig. Förmodligen fick jag för få tabletter. Och ja, det var dumt, men jag var full.