stark ångest!

Mer
17 år 11 månader sedan #39972 av panik
stark ångest! skapades av panik
Jag får sån fruktansvärd stark ångest väldigt ofta. Tex om jag tränar och sedan kanske jag far på stan. Alltså om jag gör för mycket grejer på samma dag (saker som är för mycket för mig, typ kanske bara två saker), så får jag jättestark ångest. Det är verkligen jättejobbigt. Jag har fått utskrivet Stesolid mot stark oro & ångest och måste ibland ta det varje dag, vilket gör mig väldigt trött också.

Ibland får jag ångest av att bara vara hemma också.

Min diagnos är paranoid schizofreni med tvång. Jag tar Leponex & Abilify som antipsykotiskt och Zoloft mot tvången.

Vad gör ni för att lindra ångesten Jag orkar snart inte leva längre om jag måste ha ångest varje dag.
Fast jag skulle aldrig ta mitt liv, hade jag velat det så hade jag gjort det för länge sedan.. men.. ja ni förstår.. det känns inte som att livet är värt att leva när man ska behöva må såhär dåligt.

För 2 veckor sedan var jag på EEG, där de kollade om mina (som de kallade dem) frånvaroattacker egentligen är Epilepsi anfall. Just nu så hoppas jag nästan på att det är det, så jag kan få en medicin mot det. Får väl svar på någon vecka.

Någon här som lider av just Epilepsi i form av frånvaroattacker? Eller som jag kallar det, overklighetskänslor.
Mer
17 år 11 månader sedan #39975 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet stark ångest!
Det låter väldigt jobbigt. För att lindra min ångest och oro brukar jag gå ut och gå. Jag kan ta en sväng på stan eller ta bussen ut till skogen. Att prata med någon, bara om vardagliga saker, brukar också hjälpa
Mer
17 år 11 månader sedan #39987 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet stark ångest!
För mig minskar promenader ångesten ganska effektivt. Har du diskuterat dina ångestproblem med din läkare?

Mitt råd är att försöka undvika stress och att göra flera saker samma dag, eftersom det kan utlösa ångest hos dig. Motion förresten har jag läst att det gör en mer stresstålig, vilket är bra. Annars finns det också kognitiv beteendeterapi som kan vara bra vid besvärlig ångest. Problemet kanske kan vara att psykkliniken din inte har någon psykolog som kan ge denna typ av behandling.