Jag visste väl det! :)

Mer
6 år 11 månader sedan #934201 av Lelle
www.aftonbladet.se/wellness/article16988317.ab

jag borde skaffa någon tablett jag somnar på och sova, sova och sova en massa. bli smal på det.

Ny svensk forskning visar att sömnen har betydelse för vikten. Och att förlorad nattsömn kan sätta sig på magen som bukfett, även hos kvinnor.
– Orsaken tros vara att dålig sömn leder till en obalans mellan mättnads- och hunger-hormoner, som gör att vi äter mer. En annan förklaring kan vara att stresshormonerna påverkas, vilket i sin tur påverkar ämnesomsättningen negativt, säger Jenny Theorell-Haglöw, en av forskarna bakom studien, och verksam vid Lung- och allergikliniken på Akademiska sjukhuset i Uppsala.

Mer
6 år 11 månader sedan #934209 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Jag visste väl det! :)
www.aftonbladet.se/halsa/somnklubb/article12519120.ab

Resultatet visar att sömnen påverkar hur kroppen hanterar kroppsfettet. Så för att verkligen lyckas med sin viktnedgång gäller det att sova gott och mycket. För lite sömn gör att du förlorar mindre fett än den som sover tillräckligt mycket.

Mer
6 år 11 månader sedan #934227 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag visste väl det! :)
Har idag på PM framfört detta att jag vill att min ssk tittar på möjligheten för att få denna. www.nyttigt.eu/nytt-somnmedel-suvorexant-ger-somnlosa-hopp/ www.belsomra.com/ <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=34383 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum