Vad drömmer du om egentligen?

  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #951315 av lonely
Svar från lonely i ämnet Vad drömmer du om egentligen?
Lycka till Ella hoppas du lyckas håller tummarna
Wasp! Ja du är inte ensam jag tänker oxå att mina familjemedlemmar och släktingar och även gamla vänner lever nu sina egna liv och det är iofs positivt! Vissa andra som tex oss har det svårare i livet och sjukskrivna och allt..... Jag funderar på att nån gång gå till nån träffpunkt för likasinnade! Folk alltså som mår oxå dåligt och kan ha överseende och ha förståelse att man oxå mår dåligt!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 10 månader sedan #951320 av Jocke

wasp skrev: Att jag är tillbaka i barndomen/tonåren. Allt var så annorlunda då, mina föräldrar och syskon med familjer levde. Nu är jag ena och allena, syskonbarn och barnbarn finns, men de bryr sig föga om mig. De har ju sina egna friska liv att tänka på. En farbror/morbror som pratar med röster - nä, nä!


Du kan ju försöka hålla kontakt med dem via Facebook? Mina brorsbarn träffar jag sällan, dem bor söderut, men om jag vill kan jag chatta lite med dem.

Vars är världen på väg?
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #951323 av lonely
Svar från lonely i ämnet Vad drömmer du om egentligen?
Jocke du som inte hör så bra! Hör du röster?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 10 månader sedan #951326 av Jocke
Jajamän! Tror det är ngt som är planterat inom mig? Men jag tror det märktes först när jag kom i kontakt med psykiatrin, mer påtaglig i alla fall. Men jag har vissa barndomsminnen som kan härledas till röster.

Vars är världen på väg?
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #951328 av lonely
Svar från lonely i ämnet Vad drömmer du om egentligen?
Nej det är ingenting som är inplanterat i dej men du kommer aldrig tro på mej ändå fastän jag säger sanningen! Du kommer tyvärr alltid tro att det är nånting iplanterat i dej så jag kan inte hjälpa dej! Det är ingen människa i världen som har nåt inplanterat i sig och det är verkligheten på riktigt och tror man det så har man psykos..... Rätt mediciner och terapi kan hjälpa en otroligt mycket att må bättre!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 10 månader sedan #951766 av Jocke
Njae, du får väl måhända tro att jag fortfarande befinner mig i psykos? Men jag tror dig ändå inte riktigt, för ngt är det, som förmodligen påverkar oss alla, men ingen vill kännas vid den vetskapen.

Om det nu är gud som påminner oss om sin existens via rösterna, må vara osagt? Men har flera kompisar som haft vissa gudsföreställningar som gjort att dem blivit inlagda.

Men jag tror psykiatrin gör ett stort fel här, att dem rent pratar om liv och död som en rättighet eller ej. De existensiella hindren dem kan frammana, är tyvärr fortfarande hemligheter. Så om man nämner dessa hinder, så får man nog svårigheter att framföra sitt budskap.

Jag vill återigen frammana demokratiska värdegrunder, där folk tror vissa saker, som dem inte vill riva upp? Ett nytänkande krävs här!

Vars är världen på väg?