Sömnlös och känslokall

Mer
6 år 3 månader sedan #1011899 av Itaniumdream
Har levt 15 år med schizofreni nu har jag igen en lång sömnlös period

Men denna skiljer sig med att alla känslor är borta det är bara tomt ett hav av ingenting

Äter lyrica och var 3e vecka abilify injektion

Läkaren skyller på depression men jag vet inte vad jag ska tro om det

Känner mig jagad och ser skuggor då och då
Har någon nogåt förslag på vad som kan orskaka denna sömnlöshet och hur få bort den, varför är alla känslor negativa som posetiva bara borta , varför är allt tomt?
Mer
6 år 3 månader sedan #1011900 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sömnlös och känslokall
Välkommen till Viska!

Kul att du hittat hit. Vi med schizofreni känner igen oss, när det gäller känslor. Det var som att gå i vadd kommer jag ihåg. Mina negativa känslor har faktiskt minskat med åren. Vet inte hur gammal du är. Har du gått i samtalsterapi?
Mer
6 år 3 månader sedan #1011901 av Miika
Svar från Miika i ämnet Sömnlös och känslokall
Välkommen!
Mer
6 år 3 månader sedan #1011902 av Itaniumdream
Tackar jag är snart 32 år går veckovis hos en sjukskötare för under 15 år har jag kämpat med vanföreställingar nu med abilify insällt är det bättre med det men känsorna år helt borta är det normalt?
Mer
6 år 3 månader sedan #1011904 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sömnlös och känslokall
Ja, det är normalt vid schizofreni att känslorna har försvunnit. Man går som i en dimma.
Mer
6 år 3 månader sedan #1011907 av Itaniumdream
Tack för svar, ska till läkaren imorgon , utredning om depression, vill ha lite mer kött på benen inan, har inte Sovit på nästan tre dagar, men det stämmer som en dimma är eller något bomuls känsla , känner mig jagad som något inte låter mig Sova, några tips på att varva ner lite?